Education, turism and natural resources of Region Callao
Descripción del Articulo
The participaties of education in the conservation of natural resources, especially of those who have access spaces such as the Natural Resources Land Surface (ERNAST) of the Callao region, involved at first instance to determine its existence, its location and identification resource type. For this...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/400 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/iigeo/article/view/400 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educación recurso natural turismo Education natural resource tourism |
| id |
REVUNMSM_5d1f60cd230dd515c904f489c9734398 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/400 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Education, turism and natural resources of Region CallaoEducación, turismo y recursos naturales de la región CallaoAlcántara Boza, AlejandroEducaciónrecurso naturalturismoEducationnatural resourcetourismThe participaties of education in the conservation of natural resources, especially of those who have access spaces such as the Natural Resources Land Surface (ERNAST) of the Callao region, involved at first instance to determine its existence, its location and identification resource type. For this it was counted with the participation of a sample of 73 teachers in the area of Science, Technology and Environment (CTA) of the Callao region, with the collection of cross-sectional data, whose objectives were specifically aimed at identifying the ERNAST in their relationship with education and tourism. Among the findings it was found that: 38% of the total area of the Callao region, corresponds to free areas, according the database 2004, with follow-up studies and space travel in 2006 and 2007; likewise the 53.4% of teachers in the sample believes there are few areas with exploitable natural resources for education, another 38.4% considered the areas of flora and space to develop scientific tourism, followed by the cliffs and beaches with a 32.9%.La participación de la educación en la conservación de los recursos naturales, principalmente de aquellos a los cuales tienen acceso como son los Espacios con Recursos Naturales Superficiales Terrestres (ERNAST) de la Región Callao, implica en primera instancia determinar su existencia, su localización e identificación del tipo de recurso. Para ello se contó con la participación de una muestra de 73 docentes del área de Ciencia, Tecnología y Ambiente (CTA) de la Región Callao, con una recolección de datos de corte transversal, cuyos objetivos estuvieron dirigidos a identificar específicamente los ERNAST en su relación con la educación y el turismo. Entre los resultados encontrados fueron: un 38% del área total de la Región Callao corresponde a áreas libres, según la data base del 2004, con estudios de seguimiento y recorrido de los espacios en los años 2006 y 2007; así mismo el 53.4% de docentes de la muestra considera que existen pocos espacios con recursos naturales aprovechables para la educación, otro 38.4%, considera a las áreas de flora como espacios para desarrollar un turismo científico, seguido de los acantilados y playas con un 32.9%.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ingeniería Geológica, Minera, Metalúrgica y Geográfica2010-07-15info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/iigeo/article/view/40010.15381/iigeo.v13i25.400Revista del Instituto de investigación de la Facultad de minas, metalurgia y ciencias geográficas; Vol. 13 No. 25 (2010); 95-102Revista del Instituto de investigación de la Facultad de minas, metalurgia y ciencias geográficas; Vol. 13 Núm. 25 (2010); 95-1021682-30871561-0888reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/iigeo/article/view/400/342Derechos de autor 2010 Alejandro Alcántara Bozahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/4002020-03-06T14:09:41Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Education, turism and natural resources of Region Callao Educación, turismo y recursos naturales de la región Callao |
| title |
Education, turism and natural resources of Region Callao |
| spellingShingle |
Education, turism and natural resources of Region Callao Alcántara Boza, Alejandro Educación recurso natural turismo Education natural resource tourism |
| title_short |
Education, turism and natural resources of Region Callao |
| title_full |
Education, turism and natural resources of Region Callao |
| title_fullStr |
Education, turism and natural resources of Region Callao |
| title_full_unstemmed |
Education, turism and natural resources of Region Callao |
| title_sort |
Education, turism and natural resources of Region Callao |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Alcántara Boza, Alejandro |
| author |
Alcántara Boza, Alejandro |
| author_facet |
Alcántara Boza, Alejandro |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación recurso natural turismo Education natural resource tourism |
| topic |
Educación recurso natural turismo Education natural resource tourism |
| description |
The participaties of education in the conservation of natural resources, especially of those who have access spaces such as the Natural Resources Land Surface (ERNAST) of the Callao region, involved at first instance to determine its existence, its location and identification resource type. For this it was counted with the participation of a sample of 73 teachers in the area of Science, Technology and Environment (CTA) of the Callao region, with the collection of cross-sectional data, whose objectives were specifically aimed at identifying the ERNAST in their relationship with education and tourism. Among the findings it was found that: 38% of the total area of the Callao region, corresponds to free areas, according the database 2004, with follow-up studies and space travel in 2006 and 2007; likewise the 53.4% of teachers in the sample believes there are few areas with exploitable natural resources for education, another 38.4% considered the areas of flora and space to develop scientific tourism, followed by the cliffs and beaches with a 32.9%. |
| publishDate |
2010 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2010-07-15 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/iigeo/article/view/400 10.15381/iigeo.v13i25.400 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/iigeo/article/view/400 |
| identifier_str_mv |
10.15381/iigeo.v13i25.400 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/iigeo/article/view/400/342 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2010 Alejandro Alcántara Boza https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2010 Alejandro Alcántara Boza https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ingeniería Geológica, Minera, Metalúrgica y Geográfica |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ingeniería Geológica, Minera, Metalúrgica y Geográfica |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista del Instituto de investigación de la Facultad de minas, metalurgia y ciencias geográficas; Vol. 13 No. 25 (2010); 95-102 Revista del Instituto de investigación de la Facultad de minas, metalurgia y ciencias geográficas; Vol. 13 Núm. 25 (2010); 95-102 1682-3087 1561-0888 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238283811225600 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).