An educational virtual lab to study a mixed gearing of wheels
Descripción del Articulo
An educational Virtual Lab dealing with a mixed gearing of wheels has been created. Gears of wheels are common in Mechanical Engineering applications, like industrial machinery. This Virtual Lab is ideal when teaching and/or learning the relationship between geared wheels having three types of conta...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6189 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6189 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Education virtual lab simulation software gearing wheels gear. Educación laboratorio virtual simulación software engranaje ruedas |
| Sumario: | An educational Virtual Lab dealing with a mixed gearing of wheels has been created. Gears of wheels are common in Mechanical Engineering applications, like industrial machinery. This Virtual Lab is ideal when teaching and/or learning the relationship between geared wheels having three types of contact: tangent, coaxial, and by a belt. The virtual lab performs simulation based on the mathematical modeling of the gearing and allows the user to visualize the behavior of a mixed gearing of wheels and to get acquainted with the rotation speeds, number of turns and other parameters that appear when a set of wheels are geared |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).