Estrategias del marketing farmacéutico y las prescripciones del profesional de la salud en Lima 2019
Descripción del Articulo
The objective of this article is to define the impact of pharmaceutical marketing strategies on the prescriptions of the Health Professional (HP) in Lima 2019. Pharmaceutical marketing refers to the strategies to promote brand products. Regarding the methodology, it is descriptive, correlational, cr...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/23042 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23042 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Recipe prescription patient pharmaceutical marketing health professional Recetas prescripción paciente marketing farmacéutico profesional de la salud |
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Estrategias del marketing farmacéutico y las prescripciones del profesional de la salud en Lima 2019Pharmaceutical marketing strategies and health professional prescriptions in Lima 2019Pariñas Sánchez, Víctor RaúlPariñas Sánchez, Víctor RaúlRecipeprescriptionpatientpharmaceutical marketinghealth professionalRecetasprescripciónpacientemarketing farmacéuticoprofesional de la saludThe objective of this article is to define the impact of pharmaceutical marketing strategies on the prescriptions of the Health Professional (HP) in Lima 2019. Pharmaceutical marketing refers to the strategies to promote brand products. Regarding the methodology, it is descriptive, correlational, cross-sectional and not experimental. Simple random probability sampling was used, these being 384 PS; all this compiled by means of a survey, resulting in a Cronbach's Alpha of 0.995; processed in the SPSS 26 Software, testing the hypothesis using the Chi Square statistic, this value being 1067.18 greater than the Critical Chi 16.919 and a Spearman correlation coefficient of 0.668 positive moderate, with a significance level of 0.000 being this lower than Critical 0.05, thus demonstrating that there is a high statistically significant difference between pharmaceutical marketing strategies and the prescription of HP in Lima in 2019.El objetivo del presente artículo es definir el impacto de las estrategias del marketing farmacéutico en las prescripciones del Profesional de la Salud (PS) en Lima 2019. El marketing farmacéutico se refiere a las estrategias para promocionar productos de marca. Respecto a la metodología, es descriptiva, correlacional, de corte transversal y no experimental. Se utilizó el muestreo probabilístico aleatorio simple siendo éstas 384 PS; todo esto recopilado mediante una encuesta, resultando un Alfa de Cronbach de 0,995; procesado en el Software SPSS 26, comprobando la hipótesis mediante el estadístico Chi Cuadrado, siendo este valor 1067,18 mayor que el Chi Crítico 16,919 y un coeficiente de correlación de Spearman de 0.668 positivo moderado, con un nivel de significancia de 0.000 siendo éste menor que el Crítico 0.05 demostrando así, que existe una alta diferencia estadística significativa entre las estrategias de marketing farmacéutico y la prescripción del PS en Lima año 2019.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Ciencias Administrativas2022-06-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/2304210.15381/gtm.v25i49.23042Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 No. 49 (2022); 11-17Gestión en el Tercer Milenio; Vol. 25 Núm. 49 (2022); 11-171728-29691560-9081reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/administrativas/article/view/23042/18163Derechos de autor 2022 Víctor Raúl Pariñas Sánchezhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/230422022-06-25T19:55:54Z |
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The objective of this article is to define the impact of pharmaceutical marketing strategies on the prescriptions of the Health Professional (HP) in Lima 2019. Pharmaceutical marketing refers to the strategies to promote brand products. Regarding the methodology, it is descriptive, correlational, cross-sectional and not experimental. Simple random probability sampling was used, these being 384 PS; all this compiled by means of a survey, resulting in a Cronbach's Alpha of 0.995; processed in the SPSS 26 Software, testing the hypothesis using the Chi Square statistic, this value being 1067.18 greater than the Critical Chi 16.919 and a Spearman correlation coefficient of 0.668 positive moderate, with a significance level of 0.000 being this lower than Critical 0.05, thus demonstrating that there is a high statistically significant difference between pharmaceutical marketing strategies and the prescription of HP in Lima in 2019. |
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