University experiences in students migrants

Descripción del Articulo

In this work the field of interest focuses on the experiences of college students who migrate to study the atmosphere to the city of Cordoba and its relationship to study processes in the course of Psychology. The purpose is to analyze the experiences of migrant students and their relationship with...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Torcomian, Claudia Graciela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/12889
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:experience
students
migrations
crises and university
experiencias
estudiantes
migraciones
crisis y universidad
id REVUNMSM_1086181b6c0f62e7c01839e54b2a61a1
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/12889
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling University experiences in students migrantsExperiencias universitarias en estudiantes migrantesTorcomian, Claudia Gracielaexperiencestudentsmigrationscrises and universityexperienciasestudiantesmigracionescrisis y universidadIn this work the field of interest focuses on the experiences of college students who migrate to study the atmosphere to the city of Cordoba and its relationship to study processes in the course of Psychology. The purpose is to analyze the experiences of migrant students and their relationship with the processes of setting, autonomy and organization and identify the vital crises linked to migration during the race. The approach is qualitative and interpretative and constructive between the results found that migrate to study is an integral experience that combines the atmosphere of the city and the university. Migrate requires elaborate losses, overcome, generating autonomy, manage time and space in economic, social, emotional and academic.En este trabajo el campo de interés está centrado en las experiencias de estudiantes universitarios que migran para estudiar, la ambientación a la ciudad de Córdoba y su relación con los procesos de estudio en la carrera de Psicología. El propósito es analizar las experiencias de estudiantes migrantes y su relación con los procesos de ambientación, autonomía y organización e identificar las crisis vitales vinculadas a las migraciones durante la carrera. El enfoque es cualitativo, constructivo e interpretativo y entre los resultados encontramos que migrar para estudiar es una experiencia integral que combina la ambientación a la ciudad y a la universidad. Migrar obliga a elaborar pérdidas, sobreponerse, generar autonomía, administrar tiempos y espacios en lo económico, social, afectivo y académico.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología2017-01-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/1288910.15381/rinvp.v19i2.12889Revista de Investigación en Psicología; Vol. 19 No. 2 (2016); 49-68Revista de Investigación en Psicología; Vol. 19 Núm. 2 (2016); 49-681609-74751560-909Xreponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889/11518Derechos de autor 2017 Claudia Graciela Torcomianhttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/128892017-12-21T18:15:02Z
dc.title.none.fl_str_mv University experiences in students migrants
Experiencias universitarias en estudiantes migrantes
title University experiences in students migrants
spellingShingle University experiences in students migrants
Torcomian, Claudia Graciela
experience
students
migrations
crises and university
experiencias
estudiantes
migraciones
crisis y universidad
title_short University experiences in students migrants
title_full University experiences in students migrants
title_fullStr University experiences in students migrants
title_full_unstemmed University experiences in students migrants
title_sort University experiences in students migrants
dc.creator.none.fl_str_mv Torcomian, Claudia Graciela
author Torcomian, Claudia Graciela
author_facet Torcomian, Claudia Graciela
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv experience
students
migrations
crises and university
experiencias
estudiantes
migraciones
crisis y universidad
topic experience
students
migrations
crises and university
experiencias
estudiantes
migraciones
crisis y universidad
description In this work the field of interest focuses on the experiences of college students who migrate to study the atmosphere to the city of Cordoba and its relationship to study processes in the course of Psychology. The purpose is to analyze the experiences of migrant students and their relationship with the processes of setting, autonomy and organization and identify the vital crises linked to migration during the race. The approach is qualitative and interpretative and constructive between the results found that migrate to study is an integral experience that combines the atmosphere of the city and the university. Migrate requires elaborate losses, overcome, generating autonomy, manage time and space in economic, social, emotional and academic.
publishDate 2017
dc.date.none.fl_str_mv 2017-01-12
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889
10.15381/rinvp.v19i2.12889
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889
identifier_str_mv 10.15381/rinvp.v19i2.12889
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12889/11518
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Claudia Graciela Torcomian
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Claudia Graciela Torcomian
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Psicología
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigación en Psicología; Vol. 19 No. 2 (2016); 49-68
Revista de Investigación en Psicología; Vol. 19 Núm. 2 (2016); 49-68
1609-7475
1560-909X
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238271715901440
score 13.945474
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).