tHE INTERNATIONALIZATION OF THE I+D AS ADVANTAGE COMPETITIVE OF THE COMPANIES AND THE ENTERPRISING
Descripción del Articulo
Acquiring and integrating knowledge from geographically dispersed locations, companies can generate more innovation, more value and lower cost. However, the relationship between diversity and geographical knowledge is important, but not always immediately obvious. Therefore, finding new niches of kn...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2009 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/5222 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/quipu/article/view/5222 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Investigación y desarrollo conocimiento internacionalización y emprendizaje. |
Sumario: | Acquiring and integrating knowledge from geographically dispersed locations, companies can generate more innovation, more value and lower cost. However, the relationship between diversity and geographical knowledge is important, but not always immediately obvious. Therefore, finding new niches of knowledge of value in order to foster innovation is similar to prospecting for gold. Moreover, the entrepreneur plays a major role in the development of a region or country. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).