Strategies to improve access to medicines in Peru
Descripción del Articulo
The pharmaceutical market in Peru has doubled in recent years and contains public and private markets. The public market represents 70% of the total and the private market 30% as measured by units sold. But when measured by cost, public market is 30% and private market is 70%. The public market cons...
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/15886 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/15886 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Access to Essential Medicines and Health Technologies Strategies Peru Acceso a Medicamentos Esenciales y Tecnologías Sanitarias Estrategías Perú |
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Strategies to improve access to medicines in PeruEstrategias para mejorar el acceso a medicamentos en el PerúUgarte Ubilluz, OscarAccess to Essential Medicines and Health TechnologiesStrategiesPeruAcceso a Medicamentos Esenciales y Tecnologías SanitariasEstrategíasPerúThe pharmaceutical market in Peru has doubled in recent years and contains public and private markets. The public market represents 70% of the total and the private market 30% as measured by units sold. But when measured by cost, public market is 30% and private market is 70%. The public market consists of three different sub-markets: 1) strategic medicines provided by the Peruvian state to all citizens like vaccines and others; 2) non strategic medicines, like most others provided by the public institutions; and 3) the critical sub-market, like oncologic medications, in which there is a high concentration of property that allows some companies to dominate the market. The analysis of diferent markets, public or private enables us to recognize different barriers to access such different strategies to improve access.El mercado de medicamentos en el Perú se ha duplicado en los últimos años; y está compuesto por un mercado público y un mercado privado. Medido en unidades de venta, el mercado público es el 70% del total y el mercado privado sólo el 30%. Pero medido en valor, esa proporción se invierte. El mercado público comprende tres sub-mercados diferentes: 1) medicamentos estratégicos que el Estado provee a toda la sociedad, como las vacunas y otros; 2) medicamentos no estratégicos, que son la mayoría de medicamentos que las instituciones públicas proveen a sus usuarios; y 3) sub-mercados denominados relevantes, como los oncológicos, donde hay una alta concentración de la propiedad y surgen posiciones de dominio. El análisis de esos diferentes sub-mercados públicos y el mercado privado nos permite identificar diferentes barreras al acceso a medicamentos, así como diferentes estrategias para mejorar dicho acceso.Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana2019-03-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/1588610.15381/anales.v80i1.15878Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 80 No. 1 (2019); 104-108Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 80 Núm. 1 (2019); 104-1081609-94191025-5583reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/15886/13660Derechos de autor 2019 Anales de la Facultad de Medicinahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/158862019-04-21T18:42:50Z |
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The pharmaceutical market in Peru has doubled in recent years and contains public and private markets. The public market represents 70% of the total and the private market 30% as measured by units sold. But when measured by cost, public market is 30% and private market is 70%. The public market consists of three different sub-markets: 1) strategic medicines provided by the Peruvian state to all citizens like vaccines and others; 2) non strategic medicines, like most others provided by the public institutions; and 3) the critical sub-market, like oncologic medications, in which there is a high concentration of property that allows some companies to dominate the market. The analysis of diferent markets, public or private enables us to recognize different barriers to access such different strategies to improve access. |
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La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
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