Impact of Emerging Technologies on Educational Business Models: A Quantitative Approach
Descripción del Articulo
The adoption of technologies such as artificial intelligence, augmented reality, and digital learning platforms has been a key factor in driving this shift. The study found a positive correlation between the use of emerging technologies and improvements in global competitiveness and administrative e...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Nacional de Jaén |
| Repositorio: | Pakamuros |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:unj:article/450 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.unj.edu.pe/index.php/pakamuros/article/view/450 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Digital transformation, emerging technologies, higher education, business models, educational innovation. Transformación digital tecnologías emergentes educación superior modelos de negocio innovación educativa |
| Sumario: | The adoption of technologies such as artificial intelligence, augmented reality, and digital learning platforms has been a key factor in driving this shift. The study found a positive correlation between the use of emerging technologies and improvements in global competitiveness and administrative efficiency. However, challenges like the digital divide and resistance to change need to be addressed to fully leverage the benefits of digital transformation. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).