Editorial: Peruvian and International Circumstances: Investment and Public Policies

Descripción del Articulo

We begin 2008 with the determination to continue encouraging research under the strictest parameters existing in the country. In this issue we publish an excerpt from the winning work in the 2007 research contest: “Education and labor income in Peru”, by Eduardo Quiróz and José Espinoza. The excerpt...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: El Director
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2008
Institución:Universidad Nacional de Ingeniería
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de Ingeniería
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:oai:revistas.uni.edu.pe:article/1151
Enlace del recurso:https://revistas.uni.edu.pe/index.php/iecos/article/view/1151
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:educación
perspectiva
investigación
education
perspective
research
Descripción
Sumario:We begin 2008 with the determination to continue encouraging research under the strictest parameters existing in the country. In this issue we publish an excerpt from the winning work in the 2007 research contest: “Education and labor income in Peru”, by Eduardo Quiróz and José Espinoza. The excerpt, which we have entitled Education and income: methodological aspects and studies in Peru, is devoted to mathematical formalizations and includes a review of the Peruvian bibliography on the impact of education on economic status; the analyses and conclusions of the study do not appear, as they will be the subject of a special publication. The respective contest for the present period has already been announced and we are receiving the projects.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).