Scenarios to promote mathematical competences in the university

Descripción del Articulo

This communication will show a view of scenarios to promote mathematical competences: general, referred to the mathematical content and the scope of demand, in students of the first cycle of General Studies of Letters that includes careers in the Social Sciences (Anthropology, Sociology) and Humanit...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Paredes, Rosa Eulalia Cardoso, Valenzuela, Maritza Luna, Goicochea, Norma Rubio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Nacional de Trujillo
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional de Trujillo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unitru.edu.pe:article/1631
Enlace del recurso:https://revistas.unitru.edu.pe/index.php/SSMM/article/view/1631
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Mathematical competences
superior level
didactic suitability
competencias matemáticas
nivel superior
idoneidad didáctica
Descripción
Sumario:This communication will show a view of scenarios to promote mathematical competences: general, referred to the mathematical content and the scope of demand, in students of the first cycle of General Studies of Letters that includes careers in the Social Sciences (Anthropology, Sociology) and Humanities ( Literature, Psychology, History, Geography, Linguistics, Philosophy) of a Peruvian university, from teaching experiments framed in the Realistic Mathematical Education (EMR) of Freudenthal (1991), planned, experimented and redesigned from the methodology of teaching design (Kelly, 2000; Rubio, 2012), considering the didactic suitability of EOS (Godino, Batanero and Font, 2009; Rubio, 2012). That is, we will show the routes that mathematical content must follow to reach future non-mathematical professionals (Gaita et al., 2009).
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).