Retrospective of the peruvian education since 1972 and perspectives to the year 2021 “Bicentennial of Our Independence”

Descripción del Articulo

The present article consists of three parts: the first part related to a retrospective vision of Peruvian education, it focuses on the Peruvian Educational Reform undertaken since 1972. The second part will be focused on the quality of higher  education, within th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ruiz Durán, Graciela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2017
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1178
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1178
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Reforma Educativa 1972. Calidad de la educación superior. Visión prospectiva de la educación en el marco del Bicentenario de la Independencia del Perú, año 2021
Educational Reform 1972. Quality of higher education. Prospective view of education in the Bicentennial of independence of Peru, year 2021
Descripción
Sumario:The present article consists of three parts: the first part related to a retrospective vision of Peruvian education, it focuses on the Peruvian Educational Reform undertaken since 1972. The second part will be focused on the quality of higher  education, within the National Evaluation, Accreditation and Certification of Educational Quality System - SINEACE, Act N° 28740 and the recent University Act. The third part will draw a prospective view of education, which is required in the celebration of the Bicentennial of our independence as the Peruvian Republic, in the year 2021.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).