Evaluación de la calidad de la educación universitaria: modelos vigentes

Descripción del Articulo

The article offers a selection of the most adequate Ouality concepts far the educational task, as well as fundamental characteristics to be taken into consideration far every educational offerwith mínimum requirements ofquality.Likewise, several models to evaluate quality in education in universitie...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bermeo Ramírez, Carmen Rosa
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1441
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1441
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Modelo, evaluación, dimensión, estándar, autoevaluación, acreditación .
Model, evaluation, dimension, standard, self-evaluation, accreditation
Descripción
Sumario:The article offers a selection of the most adequate Ouality concepts far the educational task, as well as fundamental characteristics to be taken into consideration far every educational offerwith mínimum requirements ofquality.Likewise, several models to evaluate quality in education in universities are shown stressing the most used models in Latin America with the hope to give ideas far designing, elaborate and used the most convenient evaluative model farevery institution.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).