Without standards, but with principles: educating in diversity

Descripción del Articulo

From a very young age children are introduced to the world of education, whether for whatever reason, the student before the age of twenty spent most of his or her life in anintentionally built environment for learning. From the above, we can deduce that the enormous influence&...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Coriñaupa Vargas, Francisco
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/2181
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito.
Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success.
id REVUNIFE_f98b76785e903392e5ad58b459d84b3d
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/2181
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Without standards, but with principles: educating in diversitySin estándar, pero con principios: educar en la diversidadCoriñaupa Vargas, FranciscoEducación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito.Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success.From a very young age children are introduced to the world of education, whether for whatever reason, the student before the age of twenty spent most of his or her life in anintentionally built environment for learning. From the above, we can deduce that the enormous influence that the school (institution, curriculum, peers, teachers and even other parents) has on the student and his or her way of perceiving the world, whether as an exclusive world, which he or she has to enter, or as a world that respects diversity. In this sense, success is no longer banal if it does not respond to what society asks for as truth, but is a possibility to build from its peculiarity, respecting the principle of being unique in every sense, hence it is not possible to standardize how one learns. Educating in diversity is an ethical act. Desde muy pequeños los niños son introducidos en el mundo educativo, ya sea por los motivos que fueren, el estudiante antes de los veinte años pasó la mayor parte de su vida en un ambiente construido de forma intencional para el aprendizaje. De lo anterior se deduce que la enorme influencia que tiene la escuela (institución, currículo, compañeros, maestros eincluso otros padres) en el estudiante y su forma de percibir el mundo, ya sea como un mundo exclusivo, al cual tiene que ingresar, o como un mundo que respeta lo diverso. En ese sentido, el éxito ya no es banal si no responde a lo que la sociedad pide como verdad, sino que es una posibilidad para construir desde su peculiaridad, respetando el principio de ser único en todo sentido, de allí que no sea posible estandarizar cómo se aprende. Educar en la diversidad, es un acto ético.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/218110.33539/educacion.2020.v26n1.2181Educación; Vol. 26 No. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 29-35Educación; Vol. 26 Núm. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 29-352708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181/2248https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181/2564info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/21812025-05-07T18:30:01Z
dc.title.none.fl_str_mv Without standards, but with principles: educating in diversity
Sin estándar, pero con principios: educar en la diversidad
title Without standards, but with principles: educating in diversity
spellingShingle Without standards, but with principles: educating in diversity
Coriñaupa Vargas, Francisco
Educación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito.
Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success.
title_short Without standards, but with principles: educating in diversity
title_full Without standards, but with principles: educating in diversity
title_fullStr Without standards, but with principles: educating in diversity
title_full_unstemmed Without standards, but with principles: educating in diversity
title_sort Without standards, but with principles: educating in diversity
dc.creator.none.fl_str_mv Coriñaupa Vargas, Francisco
author Coriñaupa Vargas, Francisco
author_facet Coriñaupa Vargas, Francisco
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito.
Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success.
topic Educación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito.
Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success.
description From a very young age children are introduced to the world of education, whether for whatever reason, the student before the age of twenty spent most of his or her life in anintentionally built environment for learning. From the above, we can deduce that the enormous influence that the school (institution, curriculum, peers, teachers and even other parents) has on the student and his or her way of perceiving the world, whether as an exclusive world, which he or she has to enter, or as a world that respects diversity. In this sense, success is no longer banal if it does not respond to what society asks for as truth, but is a possibility to build from its peculiarity, respecting the principle of being unique in every sense, hence it is not possible to standardize how one learns. Educating in diversity is an ethical act. 
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-09-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181
10.33539/educacion.2020.v26n1.2181
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2020.v26n1.2181
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181/2248
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181/2564
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 26 No. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 29-35
Educación; Vol. 26 Núm. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 29-35
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845705728447217664
score 13.802008
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).