Without standards, but with principles: educating in diversity
Descripción del Articulo
From a very young age children are introduced to the world of education, whether for whatever reason, the student before the age of twenty spent most of his or her life in anintentionally built environment for learning. From the above, we can deduce that the enormous influence&...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2181 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito. Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success. |
id |
REVUNIFE_f98b76785e903392e5ad58b459d84b3d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/2181 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Without standards, but with principles: educating in diversitySin estándar, pero con principios: educar en la diversidadCoriñaupa Vargas, FranciscoEducación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito.Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success.From a very young age children are introduced to the world of education, whether for whatever reason, the student before the age of twenty spent most of his or her life in anintentionally built environment for learning. From the above, we can deduce that the enormous influence that the school (institution, curriculum, peers, teachers and even other parents) has on the student and his or her way of perceiving the world, whether as an exclusive world, which he or she has to enter, or as a world that respects diversity. In this sense, success is no longer banal if it does not respond to what society asks for as truth, but is a possibility to build from its peculiarity, respecting the principle of being unique in every sense, hence it is not possible to standardize how one learns. Educating in diversity is an ethical act. Desde muy pequeños los niños son introducidos en el mundo educativo, ya sea por los motivos que fueren, el estudiante antes de los veinte años pasó la mayor parte de su vida en un ambiente construido de forma intencional para el aprendizaje. De lo anterior se deduce que la enorme influencia que tiene la escuela (institución, currículo, compañeros, maestros eincluso otros padres) en el estudiante y su forma de percibir el mundo, ya sea como un mundo exclusivo, al cual tiene que ingresar, o como un mundo que respeta lo diverso. En ese sentido, el éxito ya no es banal si no responde a lo que la sociedad pide como verdad, sino que es una posibilidad para construir desde su peculiaridad, respetando el principio de ser único en todo sentido, de allí que no sea posible estandarizar cómo se aprende. Educar en la diversidad, es un acto ético.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/218110.33539/educacion.2020.v26n1.2181Educación; Vol. 26 No. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 29-35Educación; Vol. 26 Núm. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 29-352708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181/2248https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181/2564info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/21812025-05-07T18:30:01Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Without standards, but with principles: educating in diversity Sin estándar, pero con principios: educar en la diversidad |
title |
Without standards, but with principles: educating in diversity |
spellingShingle |
Without standards, but with principles: educating in diversity Coriñaupa Vargas, Francisco Educación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito. Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success. |
title_short |
Without standards, but with principles: educating in diversity |
title_full |
Without standards, but with principles: educating in diversity |
title_fullStr |
Without standards, but with principles: educating in diversity |
title_full_unstemmed |
Without standards, but with principles: educating in diversity |
title_sort |
Without standards, but with principles: educating in diversity |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Coriñaupa Vargas, Francisco |
author |
Coriñaupa Vargas, Francisco |
author_facet |
Coriñaupa Vargas, Francisco |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito. Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success. |
topic |
Educación en la diversidad, escucha, estándar, inclusión, diferencia, éxito. Diversity education, listening, standard, inclusion, difference, success. |
description |
From a very young age children are introduced to the world of education, whether for whatever reason, the student before the age of twenty spent most of his or her life in anintentionally built environment for learning. From the above, we can deduce that the enormous influence that the school (institution, curriculum, peers, teachers and even other parents) has on the student and his or her way of perceiving the world, whether as an exclusive world, which he or she has to enter, or as a world that respects diversity. In this sense, success is no longer banal if it does not respond to what society asks for as truth, but is a possibility to build from its peculiarity, respecting the principle of being unique in every sense, hence it is not possible to standardize how one learns. Educating in diversity is an ethical act. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181 10.33539/educacion.2020.v26n1.2181 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2020.v26n1.2181 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181/2248 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2181/2564 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 26 No. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 29-35 Educación; Vol. 26 Núm. 1 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 29-35 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845705728447217664 |
score |
13.802008 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).