The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD)
Descripción del Articulo
The following article hopes to briefly mention the emotions that parents of children with autism usually present. Some of the emotional states of these parents, as the days, months and years pass, influence the emotional progress of their children, therefore it is important to p...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1772 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1772 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | TEA, autismo, emociones, padres. ASD, autism, emotions, parents |
id |
REVUNIFE_f839886286902d2f13f36ff378d435fb |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1772 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD)La importancia del control de las emociones de padres con hijos con trastorno del espectro autista (TEA)Reyes Cortijo, Gladys Lily AmparoTEA, autismo, emociones, padres.ASD, autism, emotions, parents The following article hopes to briefly mention the emotions that parents of children with autism usually present. Some of the emotional states of these parents, as the days, months and years pass, influence the emotional progress of their children, therefore it is important to provide emotional support in the short and long term. Before starting the writing of this article, I conducted a survey of a single question among people around me about autism. All of them randomly chosen with only two unique points in common, neither of them has children, nor studies in teaching, psychology or similar. Before the question: how would you take the new that your child is autistic?, these were some of the answers I received: “we do not have that problem in my family”, “my husband and I are young”, “I would not be satisfied with a single result”, “for that we planned”, among others. Personally, all these responses are natural of the human being: denial, resilience, shame, etc., that is why I consider acceptable all their answers since they do not know the concepts, theories or studies on ASD. In this article it will mention some important concepts that will give us an idea about ASD and the emotions that affect the parents of the children who have it. El siguiente artículo espera mencionar de una manera breve las emociones que a menudo presentan los padres de niños y niñas con autismo. Algunos de los estados emocionales que presentan estos padres, conforme trascurren los días, meses y años, influyen en el avance emocional de sus hijos, por lo que me parece importante que se brinde el apoyo emocional a corto y largo plazo. Antes de iniciar la redacción de este artículo realicé una encuesta de una sola pregunta entre personas de mi entorno sobre el autismo. Todas ellas elegidas al azar con dos únicos puntos en común, los cuales eran que ninguna de ellas tuviera hijos y que no tengan estudios en docencia, psicología o afines. Ante la pregunta: ¿cómo tomarías la noticia de que tu hijo es autista?, estas fueron algunas de las respuestas que recibí: “en mi familia no tenemos ese problema”, “mi esposo y yo somos jóvenes”, “no me quedaría con un solo resultado”, “para eso se planifica”, entre otras. Personalmente, todas esas respuestas son naturales del ser humano: la negación, la resiliencia, la pena, etc., por lo que considero aceptable todas sus respuestas dado que desconocen los conceptos, teorías o estudios sobre el TEA. En este artículo mencionaremos algunos conceptos importantes que nos darán una idea sobre el TEA y las emociones que embargan a los padres de los niños y niñas que lo tienen.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2019-11-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/177210.33539/educacion.2019.v25n1.1772Educación; Vol. 25 No. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-82Educación; Vol. 25 Núm. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-822708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1772/1779info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/17722021-10-28T18:57:49Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD) La importancia del control de las emociones de padres con hijos con trastorno del espectro autista (TEA) |
title |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD) |
spellingShingle |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD) Reyes Cortijo, Gladys Lily Amparo TEA, autismo, emociones, padres. ASD, autism, emotions, parents |
title_short |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD) |
title_full |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD) |
title_fullStr |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD) |
title_full_unstemmed |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD) |
title_sort |
The importance of checking the emotions of parents with children with autism spectrum disorder (ASD) |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Reyes Cortijo, Gladys Lily Amparo |
author |
Reyes Cortijo, Gladys Lily Amparo |
author_facet |
Reyes Cortijo, Gladys Lily Amparo |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
TEA, autismo, emociones, padres. ASD, autism, emotions, parents |
topic |
TEA, autismo, emociones, padres. ASD, autism, emotions, parents |
description |
The following article hopes to briefly mention the emotions that parents of children with autism usually present. Some of the emotional states of these parents, as the days, months and years pass, influence the emotional progress of their children, therefore it is important to provide emotional support in the short and long term. Before starting the writing of this article, I conducted a survey of a single question among people around me about autism. All of them randomly chosen with only two unique points in common, neither of them has children, nor studies in teaching, psychology or similar. Before the question: how would you take the new that your child is autistic?, these were some of the answers I received: “we do not have that problem in my family”, “my husband and I are young”, “I would not be satisfied with a single result”, “for that we planned”, among others. Personally, all these responses are natural of the human being: denial, resilience, shame, etc., that is why I consider acceptable all their answers since they do not know the concepts, theories or studies on ASD. In this article it will mention some important concepts that will give us an idea about ASD and the emotions that affect the parents of the children who have it. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-22 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1772 10.33539/educacion.2019.v25n1.1772 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1772 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2019.v25n1.1772 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1772/1779 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 25 No. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-82 Educación; Vol. 25 Núm. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-82 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845705728362283008 |
score |
13.887938 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).