Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
Descripción del Articulo
The attitudes of teachers with training in personalized education and their coherence with regard to the constituent notes of the person, the singularity, autonomy and openness were studied, considering the pedagogical conception corresponding to personalized education.&am...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2047 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Actitudes, educación personalizada, notas constitutivas. Attitudes, personalized education, constituent notes |
| id |
REVUNIFE_e3405c52007613060d43cf431f61bd31 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2047 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized educationCoherencia actitudinal de los docentes referida a las notas constitutivas de la educación personalizadaVera Tapia, MarcelaActitudes, educación personalizada, notas constitutivas.Attitudes, personalized education, constituent notesThe attitudes of teachers with training in personalized education and their coherence with regard to the constituent notes of the person, the singularity, autonomy and openness were studied, considering the pedagogical conception corresponding to personalized education. A descriptive approach was considered and the participants were 102 intentionally chosen teachers. The instrument was a scale of attitudes referred to the singularity, autonomy and openness. Content validity was obtained using the criterion of experts evaluated through Lawshe index. Reliability was obtained using Cronbach’s alpha. The results make it possible to accept the different hypotheses, as teachers are in a favorable above-median attitude in a significant proportion of 75% or more and in turn there is a significant relationship between the attitudinalcomponents regarding the construct of personalized education. The analysis of the results allows to appreciate that conceptual formulations concerning the constituent notes of the person are reflected in theattitudes of teachers. Se estudiaron las actitudes de los docentes con formación en educación personalizada y su coherencia con respecto a las notas constitutivas de la persona, la singularidad, la autonomía y la apertura, considerando laconcepción pedagógica correspondiente a la educación personalizada. El enfoque utilizado es descriptivo y los participantes fueron 102 docentes elegidos de manera intencional. El instrumento fue una escala de actitudes referida a la singularidad, autonomía y apertura. La validez de contenido fue obtenida utilizando el criterio de expertos evaluado mediante el índice de Lawshe. La confiabilidad fue obtenida utilizando el alfa de Cronbach. Los resultados posibilitan aceptar las diferentes hipótesis, pues los docentes presentan una actitud favorable superior a la mediana en una proporción significativa igual o mayor al 75% y, a su vez, existe una relación significativa entre los componentes actitudinales con respecto al constructo de la educación personalizada. El análisis de los resultados permite apreciar que las formulaciones conceptuales referidas a las notas constitutivas de la persona se reflejan en las actitudes de los docentes. Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2019-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/204710.33539/educacion.2019.v25n2.2047Educación; Vol. 25 No. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 193-204Educación; Vol. 25 Núm. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 193-2042708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047/2113Derechos de autor 2019 Marcela Vera Tapiainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/20472025-05-07T13:32:00Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education Coherencia actitudinal de los docentes referida a las notas constitutivas de la educación personalizada |
| title |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education |
| spellingShingle |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education Vera Tapia, Marcela Actitudes, educación personalizada, notas constitutivas. Attitudes, personalized education, constituent notes |
| title_short |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education |
| title_full |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education |
| title_fullStr |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education |
| title_full_unstemmed |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education |
| title_sort |
Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Vera Tapia, Marcela |
| author |
Vera Tapia, Marcela |
| author_facet |
Vera Tapia, Marcela |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Actitudes, educación personalizada, notas constitutivas. Attitudes, personalized education, constituent notes |
| topic |
Actitudes, educación personalizada, notas constitutivas. Attitudes, personalized education, constituent notes |
| description |
The attitudes of teachers with training in personalized education and their coherence with regard to the constituent notes of the person, the singularity, autonomy and openness were studied, considering the pedagogical conception corresponding to personalized education. A descriptive approach was considered and the participants were 102 intentionally chosen teachers. The instrument was a scale of attitudes referred to the singularity, autonomy and openness. Content validity was obtained using the criterion of experts evaluated through Lawshe index. Reliability was obtained using Cronbach’s alpha. The results make it possible to accept the different hypotheses, as teachers are in a favorable above-median attitude in a significant proportion of 75% or more and in turn there is a significant relationship between the attitudinalcomponents regarding the construct of personalized education. The analysis of the results allows to appreciate that conceptual formulations concerning the constituent notes of the person are reflected in theattitudes of teachers. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-12-01 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047 10.33539/educacion.2019.v25n2.2047 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047 |
| identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2019.v25n2.2047 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047/2113 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Marcela Vera Tapia info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Marcela Vera Tapia |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 25 No. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 193-204 Educación; Vol. 25 Núm. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 193-204 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1845071914951770112 |
| score |
13.413286 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).