The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts

Descripción del Articulo

The objective of the study was to determine the achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts. This research, considered as sample, 253 students from Karol Wojtyla and Antonia Moreno de Caceres public...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Laiza Cruz, Maricela Soledad
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2231
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos.
Standards of learning, competence, production of written texts.
id REVUNIFE_e2859692ae1c50ff89378139674768c7
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2231
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of textsEl nivel de logro de los estudiantes del V ciclo, respecto al estándar de aprendizaje: escribe diversos tipos de textosLaiza Cruz, Maricela SoledadEstándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos.Standards of learning, competence, production of written texts.The objective of the study was to determine the achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts. This research, considered as sample, 253 students from Karol Wojtyla and Antonia Moreno de Caceres public educational institutions. The research design is non-experimental and based on a cross-sectional descriptive type with a quantitative approach. In addition, the rubric was used to assess the text production in academic papers. The results were that the achievement level of the students from both institutions is in process, regarding the learning standard: write different types of texts. In other words, students have not been able to develop the competence: production of written texts, as expected.El objetivo del estudio fue determinar el nivel de logro de los estudiantes del V ciclo, respecto al estándar de aprendizaje: escribe diversos tipos de textos. Esta investigación consideró como muestra 253 estudiantes de las instituciones educativas públicas Karol Wojtyla y Antonia Moreno de Cáceres. El diseño de investigación  es no experimental de tipo descriptivo transversal con un enfoque cuantitativo. Además, se utilizó la rúbrica para evaluar la producción de textos en los trabajos académicos. Los resultados fueron que los estudiantes de ambas instituciones presentan un nivel de logro en proceso, respecto al estándar de aprendizaje: escribe diversos tipos de textos. Es decir, los estudiantes no han logrado desarrollar de manera esperada la competencia de producción de textos escritos.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/223110.33539/educacion.2020.v26n2.2231Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 177-188Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 177-1882708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231/2308https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231/2577info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/22312025-05-07T13:29:27Z
dc.title.none.fl_str_mv The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
El nivel de logro de los estudiantes del V ciclo, respecto al estándar de aprendizaje: escribe diversos tipos de textos
title The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
spellingShingle The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
Laiza Cruz, Maricela Soledad
Estándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos.
Standards of learning, competence, production of written texts.
title_short The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
title_full The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
title_fullStr The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
title_full_unstemmed The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
title_sort The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
dc.creator.none.fl_str_mv Laiza Cruz, Maricela Soledad
author Laiza Cruz, Maricela Soledad
author_facet Laiza Cruz, Maricela Soledad
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Estándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos.
Standards of learning, competence, production of written texts.
topic Estándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos.
Standards of learning, competence, production of written texts.
description The objective of the study was to determine the achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts. This research, considered as sample, 253 students from Karol Wojtyla and Antonia Moreno de Caceres public educational institutions. The research design is non-experimental and based on a cross-sectional descriptive type with a quantitative approach. In addition, the rubric was used to assess the text production in academic papers. The results were that the achievement level of the students from both institutions is in process, regarding the learning standard: write different types of texts. In other words, students have not been able to develop the competence: production of written texts, as expected.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231
10.33539/educacion.2020.v26n2.2231
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2020.v26n2.2231
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231/2308
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231/2577
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 177-188
Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 177-188
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845071915161485312
score 13.377112
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).