The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts
Descripción del Articulo
The objective of the study was to determine the achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts. This research, considered as sample, 253 students from Karol Wojtyla and Antonia Moreno de Caceres public...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2231 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos. Standards of learning, competence, production of written texts. |
id |
REVUNIFE_e2859692ae1c50ff89378139674768c7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2231 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of textsEl nivel de logro de los estudiantes del V ciclo, respecto al estándar de aprendizaje: escribe diversos tipos de textosLaiza Cruz, Maricela SoledadEstándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos.Standards of learning, competence, production of written texts.The objective of the study was to determine the achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts. This research, considered as sample, 253 students from Karol Wojtyla and Antonia Moreno de Caceres public educational institutions. The research design is non-experimental and based on a cross-sectional descriptive type with a quantitative approach. In addition, the rubric was used to assess the text production in academic papers. The results were that the achievement level of the students from both institutions is in process, regarding the learning standard: write different types of texts. In other words, students have not been able to develop the competence: production of written texts, as expected.El objetivo del estudio fue determinar el nivel de logro de los estudiantes del V ciclo, respecto al estándar de aprendizaje: escribe diversos tipos de textos. Esta investigación consideró como muestra 253 estudiantes de las instituciones educativas públicas Karol Wojtyla y Antonia Moreno de Cáceres. El diseño de investigación es no experimental de tipo descriptivo transversal con un enfoque cuantitativo. Además, se utilizó la rúbrica para evaluar la producción de textos en los trabajos académicos. Los resultados fueron que los estudiantes de ambas instituciones presentan un nivel de logro en proceso, respecto al estándar de aprendizaje: escribe diversos tipos de textos. Es decir, los estudiantes no han logrado desarrollar de manera esperada la competencia de producción de textos escritos.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/223110.33539/educacion.2020.v26n2.2231Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 177-188Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 177-1882708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231/2308https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231/2577info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/22312025-05-07T13:29:27Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts El nivel de logro de los estudiantes del V ciclo, respecto al estándar de aprendizaje: escribe diversos tipos de textos |
title |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts |
spellingShingle |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts Laiza Cruz, Maricela Soledad Estándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos. Standards of learning, competence, production of written texts. |
title_short |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts |
title_full |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts |
title_fullStr |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts |
title_full_unstemmed |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts |
title_sort |
The achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Laiza Cruz, Maricela Soledad |
author |
Laiza Cruz, Maricela Soledad |
author_facet |
Laiza Cruz, Maricela Soledad |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Estándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos. Standards of learning, competence, production of written texts. |
topic |
Estándares de aprendizaje, competencia, producción de textos escritos. Standards of learning, competence, production of written texts. |
description |
The objective of the study was to determine the achievement level of the V cycle students, regarding the standard of learning: writes various types of texts. This research, considered as sample, 253 students from Karol Wojtyla and Antonia Moreno de Caceres public educational institutions. The research design is non-experimental and based on a cross-sectional descriptive type with a quantitative approach. In addition, the rubric was used to assess the text production in academic papers. The results were that the achievement level of the students from both institutions is in process, regarding the learning standard: write different types of texts. In other words, students have not been able to develop the competence: production of written texts, as expected. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-29 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231 10.33539/educacion.2020.v26n2.2231 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2020.v26n2.2231 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231/2308 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2231/2577 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 177-188 Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 177-188 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845071915161485312 |
score |
13.377112 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).