Moral judgment in university students
Descripción del Articulo
Development of Moral Judgment of 480 universitary students is presented according to their age, gender, and kind of university. James Rest’s Defining Issues Test (DIT) was applied for this research. Results show important differences among 17 to 22 years old students, and for gender, better female r...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2003 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/3065 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/3065 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Desarrollo del juicio moral , estudiantes universitarios Development of moral judgment university students |
| Sumario: | Development of Moral Judgment of 480 universitary students is presented according to their age, gender, and kind of university. James Rest’s Defining Issues Test (DIT) was applied for this research. Results show important differences among 17 to 22 years old students, and for gender, better female responses but no differences related to the kind of university. A scale based on percentiles is presented. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).