New identities in Peru from media audiences

Descripción del Articulo

This work deals with the social uses of the media in the Peruvian public context and proposes a theoretical and empirical approach about how music and soap operas serve to articulatesocial relationships and the formation of identities in collective cultural contexts.
Detalles Bibliográficos
Autor: Cornejo Urbina, Franklin
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2200
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2200
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Usos sociales de los medios, contextos interculturales y emergentes, identidades, discursos y géneros populares, Perú moderno.
Social uses of the media, intercultural and emerging contexts, identities, discourses and popular genres, modern Peru.
Descripción
Sumario:This work deals with the social uses of the media in the Peruvian public context and proposes a theoretical and empirical approach about how music and soap operas serve to articulatesocial relationships and the formation of identities in collective cultural contexts.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).