To be a professional in the knowledge society

Descripción del Articulo

Nowadays talking on informarion, data and knowledge is a predominant subject leading our professional, social and even emocional acts. That is because our sociery is getting involved into a new age, a new current, a new stage, a new goal which is that of lifelong...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Gadea Rubio, Cecilia, Quezada Zevallos, Jenny
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2008
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2005
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Ser, Sociedad del Conocimiento.
Being, society of knowledge.
id REVUNIFE_c9e1b5746f7eac3a5af256be18d7ec50
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2005
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling To be a professional in the knowledge societySer profesional en la Sociedad del ConocimientoGadea Rubio, CeciliaQuezada Zevallos, JennySer, Sociedad del Conocimiento.Being, society of knowledge.Nowadays talking on informarion, data and knowledge is a predominant subject leading our professional, social and even emocional acts. That is because our sociery is getting involved into a new age, a new current, a new stage, a new goal which is that of lifelong learning and immersion in knowledge. T he current professional, facing the age of transformarion and globalization, is invited to participare in this sociery, so that his participation instead an invitation beco me a demand or duty to be immediately answered under derriment ro remain only as spectaror and ro feel untied in a future from this demanding social link in the age of knowledge. Questions such as: How ro participare in this society? How ro joint it permantely? or Which is the role played by the current professional?What changes are manifested during this development due ro the use ofTIC'S? are sorne of the reflections this paper brings to the reader for his/her own growing and identification as an individual and a part of knowledge.ablar de información, de datos y de conocimiento es hoy un tema predominante y que dirige nuestros actos profesionales, sociales y hasta emocionales. Y es que nuestra sociedad se esrá viendo involucrada en una nueva era, en una nueva corriente, en una nueva etapa, en una nueva meta que es la del aprendizaje continuo y permanente y la inmersión en el saber. El profesional de hoy, de cara a la era de la transformación y de la globalización, es invitado a panicipar de esta sociedad de modo que su participación se convierte más que en una invitación, en una exigencia o deber al que hay que dar respuesta inmediata bajo perjuicio de quedarse solamente como espectador y sentirse a futuro desligado de este exigente vínculo social en la era del conocimiento. Interrogantes de cómo participar de esta sociedad y cómo ligarme a ella de manera permanente o cuál es el rol que desempeña el profesional de hoy, qué cambios se manifiestan en el desarrollo evolutivo debido al uso de las TIC, son algunas de las reflexiones que este artículo aporta al lector para su propio crecimiento e identificación como individuo y partícipe del saber y del conocer.UNIFE2008-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005Comunifé; Vol. 8 No. VIII (2008): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 100-117Comunifé; Vol. 8 Núm. VIII (2008): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 100-1172708-63991810-6994reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005/2051Derechos de autor 2008 Cecilia Gadea Rubio, Jenny Quezada Zevallosinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/20052022-04-05T12:00:13Z
dc.title.none.fl_str_mv To be a professional in the knowledge society
Ser profesional en la Sociedad del Conocimiento
title To be a professional in the knowledge society
spellingShingle To be a professional in the knowledge society
Gadea Rubio, Cecilia
Ser, Sociedad del Conocimiento.
Being, society of knowledge.
title_short To be a professional in the knowledge society
title_full To be a professional in the knowledge society
title_fullStr To be a professional in the knowledge society
title_full_unstemmed To be a professional in the knowledge society
title_sort To be a professional in the knowledge society
dc.creator.none.fl_str_mv Gadea Rubio, Cecilia
Quezada Zevallos, Jenny
author Gadea Rubio, Cecilia
author_facet Gadea Rubio, Cecilia
Quezada Zevallos, Jenny
author_role author
author2 Quezada Zevallos, Jenny
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Ser, Sociedad del Conocimiento.
Being, society of knowledge.
topic Ser, Sociedad del Conocimiento.
Being, society of knowledge.
description Nowadays talking on informarion, data and knowledge is a predominant subject leading our professional, social and even emocional acts. That is because our sociery is getting involved into a new age, a new current, a new stage, a new goal which is that of lifelong learning and immersion in knowledge. T he current professional, facing the age of transformarion and globalization, is invited to participare in this sociery, so that his participation instead an invitation beco me a demand or duty to be immediately answered under derriment ro remain only as spectaror and ro feel untied in a future from this demanding social link in the age of knowledge. Questions such as: How ro participare in this society? How ro joint it permantely? or Which is the role played by the current professional?What changes are manifested during this development due ro the use ofTIC'S? are sorne of the reflections this paper brings to the reader for his/her own growing and identification as an individual and a part of knowledge.
publishDate 2008
dc.date.none.fl_str_mv 2008-12-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005/2051
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2008 Cecilia Gadea Rubio, Jenny Quezada Zevallos
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2008 Cecilia Gadea Rubio, Jenny Quezada Zevallos
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv UNIFE
publisher.none.fl_str_mv UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Comunifé; Vol. 8 No. VIII (2008): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 100-117
Comunifé; Vol. 8 Núm. VIII (2008): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 100-117
2708-6399
1810-6994
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843169024342491136
score 12.864122
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).