To be a professional in the knowledge society
Descripción del Articulo
Nowadays talking on informarion, data and knowledge is a predominant subject leading our professional, social and even emocional acts. That is because our sociery is getting involved into a new age, a new current, a new stage, a new goal which is that of lifelong...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2005 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ser, Sociedad del Conocimiento. Being, society of knowledge. |
id |
REVUNIFE_c9e1b5746f7eac3a5af256be18d7ec50 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2005 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
To be a professional in the knowledge societySer profesional en la Sociedad del ConocimientoGadea Rubio, CeciliaQuezada Zevallos, JennySer, Sociedad del Conocimiento.Being, society of knowledge.Nowadays talking on informarion, data and knowledge is a predominant subject leading our professional, social and even emocional acts. That is because our sociery is getting involved into a new age, a new current, a new stage, a new goal which is that of lifelong learning and immersion in knowledge. T he current professional, facing the age of transformarion and globalization, is invited to participare in this sociery, so that his participation instead an invitation beco me a demand or duty to be immediately answered under derriment ro remain only as spectaror and ro feel untied in a future from this demanding social link in the age of knowledge. Questions such as: How ro participare in this society? How ro joint it permantely? or Which is the role played by the current professional?What changes are manifested during this development due ro the use ofTIC'S? are sorne of the reflections this paper brings to the reader for his/her own growing and identification as an individual and a part of knowledge.ablar de información, de datos y de conocimiento es hoy un tema predominante y que dirige nuestros actos profesionales, sociales y hasta emocionales. Y es que nuestra sociedad se esrá viendo involucrada en una nueva era, en una nueva corriente, en una nueva etapa, en una nueva meta que es la del aprendizaje continuo y permanente y la inmersión en el saber. El profesional de hoy, de cara a la era de la transformación y de la globalización, es invitado a panicipar de esta sociedad de modo que su participación se convierte más que en una invitación, en una exigencia o deber al que hay que dar respuesta inmediata bajo perjuicio de quedarse solamente como espectador y sentirse a futuro desligado de este exigente vínculo social en la era del conocimiento. Interrogantes de cómo participar de esta sociedad y cómo ligarme a ella de manera permanente o cuál es el rol que desempeña el profesional de hoy, qué cambios se manifiestan en el desarrollo evolutivo debido al uso de las TIC, son algunas de las reflexiones que este artículo aporta al lector para su propio crecimiento e identificación como individuo y partícipe del saber y del conocer.UNIFE2008-12-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005Comunifé; Vol. 8 No. VIII (2008): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 100-117Comunifé; Vol. 8 Núm. VIII (2008): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 100-1172708-63991810-6994reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005/2051Derechos de autor 2008 Cecilia Gadea Rubio, Jenny Quezada Zevallosinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/20052022-04-05T12:00:13Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
To be a professional in the knowledge society Ser profesional en la Sociedad del Conocimiento |
title |
To be a professional in the knowledge society |
spellingShingle |
To be a professional in the knowledge society Gadea Rubio, Cecilia Ser, Sociedad del Conocimiento. Being, society of knowledge. |
title_short |
To be a professional in the knowledge society |
title_full |
To be a professional in the knowledge society |
title_fullStr |
To be a professional in the knowledge society |
title_full_unstemmed |
To be a professional in the knowledge society |
title_sort |
To be a professional in the knowledge society |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Gadea Rubio, Cecilia Quezada Zevallos, Jenny |
author |
Gadea Rubio, Cecilia |
author_facet |
Gadea Rubio, Cecilia Quezada Zevallos, Jenny |
author_role |
author |
author2 |
Quezada Zevallos, Jenny |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Ser, Sociedad del Conocimiento. Being, society of knowledge. |
topic |
Ser, Sociedad del Conocimiento. Being, society of knowledge. |
description |
Nowadays talking on informarion, data and knowledge is a predominant subject leading our professional, social and even emocional acts. That is because our sociery is getting involved into a new age, a new current, a new stage, a new goal which is that of lifelong learning and immersion in knowledge. T he current professional, facing the age of transformarion and globalization, is invited to participare in this sociery, so that his participation instead an invitation beco me a demand or duty to be immediately answered under derriment ro remain only as spectaror and ro feel untied in a future from this demanding social link in the age of knowledge. Questions such as: How ro participare in this society? How ro joint it permantely? or Which is the role played by the current professional?What changes are manifested during this development due ro the use ofTIC'S? are sorne of the reflections this paper brings to the reader for his/her own growing and identification as an individual and a part of knowledge. |
publishDate |
2008 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2008-12-23 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/comunife/article/view/2005/2051 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2008 Cecilia Gadea Rubio, Jenny Quezada Zevallos info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2008 Cecilia Gadea Rubio, Jenny Quezada Zevallos |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Comunifé; Vol. 8 No. VIII (2008): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 100-117 Comunifé; Vol. 8 Núm. VIII (2008): Comunifé: Revista de Comunicación Social; 100-117 2708-6399 1810-6994 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843169024342491136 |
score |
12.864122 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).