Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC

Descripción del Articulo

This article, through the personal presentation of the teacher and researcher Immaculada CárdenasServán presents the evolution and the state of affairs of Pedagogy of Music Creation, in bothuniversity students, and in preschoolers. Nearly three decades in the search for the best way toconvey the ess...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cárdenas Serván, María Inmaculada
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2013
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/974
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art.
Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro
id REVUNIFE_bbf71cd0e46a8bb1ce11fd4802ef933d
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/974
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USCLa pedagogía de creación musical (PCM) y su desarrollo en el grupo de creación sonora de la USC (GCSUS)Cárdenas Serván, María InmaculadaPedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art.Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoroThis article, through the personal presentation of the teacher and researcher Immaculada CárdenasServán presents the evolution and the state of affairs of Pedagogy of Music Creation, in bothuniversity students, and in preschoolers. Nearly three decades in the search for the best way toconvey the essence of music. Acquiring a new listener within contemporary art proposals soundand musical ideas of other cultures through an update of the teaching of music, adapting it to newtechnologies and new values of today’s society, now called Pedagogy of Musical Creation and thatrecently would start calling it more in line Pedagogy of Resounding Creation.Este artículo, a través de la presentación la trayectoria personal de la profesora e investigadoraInmaculada Cárdenas Serván presenta la evolución y el estado de la cuestión de la pedagogíade la creación musical, tanto en jóvenes universitarios, cuanto en niños de educación infantil.Casi tres décadas en la búsqueda de la mejor manera de transmitir la esencia de la música.Adquiriendo una nueva escucha dentro de las propuestas contemporáneas del arte sonoro ylas propuestas musicales de otras culturas, a través de una actualización de la pedagogía de lamúsica, adaptando esta a las nuevas tecnologías y los nuevos valores de la sociedad actual, quehoy se conoce como Pedagogía de la Creación Musical y que, recientemente, estaría más acordeempezar a denominarla Pedagogía de Creación Sonora.Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)2013-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/97410.33539/consensus.2013.v18n2.974Consensus; Vol. 18 No. 2 (2013): Consensus; 141-149Consensus; Vol. 18 Núm. 2 (2013): Consensus; 141-1491680-3817reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974/886Derechos de autor 2013 María Inmaculada Cárdenas Serváninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/9742022-05-05T07:09:13Z
dc.title.none.fl_str_mv Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
La pedagogía de creación musical (PCM) y su desarrollo en el grupo de creación sonora de la USC (GCSUS)
title Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
spellingShingle Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
Cárdenas Serván, María Inmaculada
Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art.
Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro
title_short Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
title_full Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
title_fullStr Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
title_full_unstemmed Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
title_sort Building the musical pedagogy and its development in the sound creation group of USC
dc.creator.none.fl_str_mv Cárdenas Serván, María Inmaculada
author Cárdenas Serván, María Inmaculada
author_facet Cárdenas Serván, María Inmaculada
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art.
Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro
topic Pedagogy of Music, teaching music creation, electroacoustic music, GRM (Groupe de Recherches Musicales), sound art.
Pedagogía de la música, pedagogía de creación musical, música electroacústica, GRM (Groupe de Recherches Musicales), arte sonoro
description This article, through the personal presentation of the teacher and researcher Immaculada CárdenasServán presents the evolution and the state of affairs of Pedagogy of Music Creation, in bothuniversity students, and in preschoolers. Nearly three decades in the search for the best way toconvey the essence of music. Acquiring a new listener within contemporary art proposals soundand musical ideas of other cultures through an update of the teaching of music, adapting it to newtechnologies and new values of today’s society, now called Pedagogy of Musical Creation and thatrecently would start calling it more in line Pedagogy of Resounding Creation.
publishDate 2013
dc.date.none.fl_str_mv 2013-06-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974
10.33539/consensus.2013.v18n2.974
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974
identifier_str_mv 10.33539/consensus.2013.v18n2.974
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/consensus/article/view/974/886
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2013 María Inmaculada Cárdenas Serván
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2013 María Inmaculada Cárdenas Serván
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)
publisher.none.fl_str_mv Universidad Femenina del Sagrado Corazón (UNIFÉ)
dc.source.none.fl_str_mv Consensus; Vol. 18 No. 2 (2013): Consensus; 141-149
Consensus; Vol. 18 Núm. 2 (2013): Consensus; 141-149
1680-3817
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845705729464336384
score 13.871978
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).