Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom

Descripción del Articulo

Dyslexia is one of the main factors for which a child abandon school. A 5% of children between 7 and 9 years old, suffer from dyslexia, in addition, this means that each teacher has at least one child who struggle without support for accessto learning. This disord...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Euribe Salgado, Fiorella
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1318
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Dislexia, definición, causas, estrategias, aula
Dyslexia, definition, causes, strategies, classroom
id REVUNIFE_a352c5f545ab8e5c693494a7d847d00e
oai_identifier_str oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1318
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroomDislexia: el enemigo silencioso que podemos combatir desde el aulaEuribe Salgado, FiorellaDislexia, definición, causas, estrategias, aulaDyslexia, definition, causes, strategies, classroomDyslexia is one of the main factors for which a child abandon school. A 5% of children between 7 and 9 years old, suffer from dyslexia, in addition, this means that each teacher has at least one child who struggle without support for accessto learning. This disorder affects directly to the reading, writing and speaking learning, but it also has emotional and conductual consequences which can lead into frustration and social adaptation problems. Because of these causes, it is tooimportant that teachers have resources and tools for detecting the disorder and helping to children, providing not only a way for accessing to learning unless enjoying of the process.La dislexia es uno de los factores principales por los cuales un niño abandona la escuela. El 5% de los niños entre 7 y 9 años sufre de dislexia (Iglesias, 2005, p. 4), esto quiere decir que todo docente tiene por lo menos a un niño que luchasin apoyo para acceder al aprendizaje. Este trastorno afecta directamente al aprendizaje de la lectura, la escritura y el habla, pero también tiene consecuencias emocionales y conductuales que pueden desembocar en frustración y problemas de adaptación social. Por estos motivos, es de suma importancia que los docentes tengan recursos y herramientas para detectar el trastorno y acompañar a los niños que lo sufren, brindándoles no solo la posibilidad de acceder al aprendizaje sino de disfrutar del proceso.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/131810.33539/educacion.2018.v24n1.1318Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-84Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-842708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318/1278Derechos de autor 2018 Fiorella Euribe Salgadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13182021-10-28T14:04:59Z
dc.title.none.fl_str_mv Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
Dislexia: el enemigo silencioso que podemos combatir desde el aula
title Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
spellingShingle Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
Euribe Salgado, Fiorella
Dislexia, definición, causas, estrategias, aula
Dyslexia, definition, causes, strategies, classroom
title_short Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
title_full Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
title_fullStr Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
title_full_unstemmed Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
title_sort Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
dc.creator.none.fl_str_mv Euribe Salgado, Fiorella
author Euribe Salgado, Fiorella
author_facet Euribe Salgado, Fiorella
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Dislexia, definición, causas, estrategias, aula
Dyslexia, definition, causes, strategies, classroom
topic Dislexia, definición, causas, estrategias, aula
Dyslexia, definition, causes, strategies, classroom
description Dyslexia is one of the main factors for which a child abandon school. A 5% of children between 7 and 9 years old, suffer from dyslexia, in addition, this means that each teacher has at least one child who struggle without support for accessto learning. This disorder affects directly to the reading, writing and speaking learning, but it also has emotional and conductual consequences which can lead into frustration and social adaptation problems. Because of these causes, it is tooimportant that teachers have resources and tools for detecting the disorder and helping to children, providing not only a way for accessing to learning unless enjoying of the process.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-06-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318
10.33539/educacion.2018.v24n1.1318
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2018.v24n1.1318
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318/1278
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Fiorella Euribe Salgado
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Fiorella Euribe Salgado
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-84
Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-84
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843803195699101696
score 12.925159
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).