Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom
Descripción del Articulo
Dyslexia is one of the main factors for which a child abandon school. A 5% of children between 7 and 9 years old, suffer from dyslexia, in addition, this means that each teacher has at least one child who struggle without support for accessto learning. This disord...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1318 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Dislexia, definición, causas, estrategias, aula Dyslexia, definition, causes, strategies, classroom |
id |
REVUNIFE_a352c5f545ab8e5c693494a7d847d00e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/1318 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroomDislexia: el enemigo silencioso que podemos combatir desde el aulaEuribe Salgado, FiorellaDislexia, definición, causas, estrategias, aulaDyslexia, definition, causes, strategies, classroomDyslexia is one of the main factors for which a child abandon school. A 5% of children between 7 and 9 years old, suffer from dyslexia, in addition, this means that each teacher has at least one child who struggle without support for accessto learning. This disorder affects directly to the reading, writing and speaking learning, but it also has emotional and conductual consequences which can lead into frustration and social adaptation problems. Because of these causes, it is tooimportant that teachers have resources and tools for detecting the disorder and helping to children, providing not only a way for accessing to learning unless enjoying of the process.La dislexia es uno de los factores principales por los cuales un niño abandona la escuela. El 5% de los niños entre 7 y 9 años sufre de dislexia (Iglesias, 2005, p. 4), esto quiere decir que todo docente tiene por lo menos a un niño que luchasin apoyo para acceder al aprendizaje. Este trastorno afecta directamente al aprendizaje de la lectura, la escritura y el habla, pero también tiene consecuencias emocionales y conductuales que pueden desembocar en frustración y problemas de adaptación social. Por estos motivos, es de suma importancia que los docentes tengan recursos y herramientas para detectar el trastorno y acompañar a los niños que lo sufren, brindándoles no solo la posibilidad de acceder al aprendizaje sino de disfrutar del proceso.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/131810.33539/educacion.2018.v24n1.1318Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-84Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-842708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318/1278Derechos de autor 2018 Fiorella Euribe Salgadoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/13182021-10-28T14:04:59Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom Dislexia: el enemigo silencioso que podemos combatir desde el aula |
title |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom |
spellingShingle |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom Euribe Salgado, Fiorella Dislexia, definición, causas, estrategias, aula Dyslexia, definition, causes, strategies, classroom |
title_short |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom |
title_full |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom |
title_fullStr |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom |
title_full_unstemmed |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom |
title_sort |
Dyslexia: the quiet enemy can take control in the classroom |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Euribe Salgado, Fiorella |
author |
Euribe Salgado, Fiorella |
author_facet |
Euribe Salgado, Fiorella |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Dislexia, definición, causas, estrategias, aula Dyslexia, definition, causes, strategies, classroom |
topic |
Dislexia, definición, causas, estrategias, aula Dyslexia, definition, causes, strategies, classroom |
description |
Dyslexia is one of the main factors for which a child abandon school. A 5% of children between 7 and 9 years old, suffer from dyslexia, in addition, this means that each teacher has at least one child who struggle without support for accessto learning. This disorder affects directly to the reading, writing and speaking learning, but it also has emotional and conductual consequences which can lead into frustration and social adaptation problems. Because of these causes, it is tooimportant that teachers have resources and tools for detecting the disorder and helping to children, providing not only a way for accessing to learning unless enjoying of the process. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318 10.33539/educacion.2018.v24n1.1318 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n1.1318 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1318/1278 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Fiorella Euribe Salgado info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Fiorella Euribe Salgado |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-84 Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 79-84 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843803195699101696 |
score |
12.925159 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).