An educational experience on collective memory and social justice in the Dominican Republic: a cultural-historical analysis
Descripción del Articulo
This research is a case study that presents the systematization of an educational experience in the Dominican Republic focused on the development of collective memory and social justice. This systematization represents a teaching strategy that promotes intergenerational dialogue on the experiences o...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2526 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2526 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Enfoque histórico-cultural memoria histórica vivencia fondos de conocimiento e identidad Historical-cultural approach collective memory experience funds of knowledge and identity |
Sumario: | This research is a case study that presents the systematization of an educational experience in the Dominican Republic focused on the development of collective memory and social justice. This systematization represents a teaching strategy that promotes intergenerational dialogue on the experiences of a generation that lived through the historical and sociocultural context of Fulgencio Batista’s dictatorship, and young people who have learned about it through readings from the school curriculum and exposure to the mass media. The significance of the strategy lies in the identification and examination of concepts developed from a historical-cultural perspective linking education and human development. Key concepts include experience, the social situation of development, knowledge and identity backgrounds, and consciousness |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).