Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
Descripción del Articulo
It is presented appreciations and analysis on personalized education taking into account the responses of educators with extensive experience in this pedagogical proposal. The scenarios or questions correspond to nine aspects: The challenge of the complexity of le...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/2230 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Educación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista. Personalized education, pedagogical proposal, interview |
| id |
REVUNIFE_91bc46ce66aabf2a6ee21c55cc9504e3 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/2230 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia HozAnálisis de apreciaciones referidas a la educación personalizada correspondiente al planteamiento pedagógico de Víctor García HozVera Tapia, MarcelaEducación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista.Personalized education, pedagogical proposal, interviewIt is presented appreciations and analysis on personalized education taking into account the responses of educators with extensive experience in this pedagogical proposal. The scenarios or questions correspond to nine aspects: The challenge of the complexity of learning teaching, opinion on this approach, innovation, tradition, teacher attitude, dimension of person, teacher, student, and parent. The answers are contrasted according to the approach of a pedagogy of the person proposed by Víctor García Hoz. The objectives were to see the dynamics of the interdependence of some aspects of personalized education based on nine criteria of analysis. Ten participants were interviewed using a questionnaire with nine questions and the answers were recorded on video and then transcribed the text to enable the respective analysis. The results are presented using figures that illustrate in a summary and representative manner, as far as possible, the considerations derived from the responses. The analysis emphasizes the complexity of the topic and suggests some questions to continue research on this topic. Se presentan las apreciaciones y el análisis sobre la educación personalizada teniendo en cuenta las respuestas de educadores con amplia experiencia en esta propuesta pedagógica. Los escenarios o interrogantes corresponden a nueve aspectos: el desafío de la complejidad de la enseñanza aprendizaje, la opinión sobre este enfoque, la innovación, la tradición, la actitud del docente, la dimensión de la persona, el docente, el estudiante, y el padre de familia. Las respuestas son contrastadas de acuerdo al planteamiento de una pedagogía de la persona propuesto por Víctor García Hoz. Los objetivos consistieron en vislumbrar la dinámica de la interdependencia de algunos aspectos de la educación personalizada en función a nueve criterios de análisis. Diez participantes fueron entrevistados usando un cuestionario con nueve preguntas y las respuestas fueron registradas en video para luego transcribir el texto a fin de posibilitar el análisis respectivo. Los resultados se presentan utilizando figuras que ilustran de manera resumida y representativa, en lo posible, las consideraciones derivadas de las respuestas. El análisis enfatiza la complejidad del tema y sugiere algunas interrogantes para continuar con investigaciones sobre esta temática. Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/223010.33539/educacion.2020.v26n2.2230Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 163-176Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 163-1762708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230/2307https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230/2576info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/22302025-05-07T18:29:27Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz Análisis de apreciaciones referidas a la educación personalizada correspondiente al planteamiento pedagógico de Víctor García Hoz |
| title |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz |
| spellingShingle |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz Vera Tapia, Marcela Educación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista. Personalized education, pedagogical proposal, interview |
| title_short |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz |
| title_full |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz |
| title_fullStr |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz |
| title_full_unstemmed |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz |
| title_sort |
Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Vera Tapia, Marcela |
| author |
Vera Tapia, Marcela |
| author_facet |
Vera Tapia, Marcela |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista. Personalized education, pedagogical proposal, interview |
| topic |
Educación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista. Personalized education, pedagogical proposal, interview |
| description |
It is presented appreciations and analysis on personalized education taking into account the responses of educators with extensive experience in this pedagogical proposal. The scenarios or questions correspond to nine aspects: The challenge of the complexity of learning teaching, opinion on this approach, innovation, tradition, teacher attitude, dimension of person, teacher, student, and parent. The answers are contrasted according to the approach of a pedagogy of the person proposed by Víctor García Hoz. The objectives were to see the dynamics of the interdependence of some aspects of personalized education based on nine criteria of analysis. Ten participants were interviewed using a questionnaire with nine questions and the answers were recorded on video and then transcribed the text to enable the respective analysis. The results are presented using figures that illustrate in a summary and representative manner, as far as possible, the considerations derived from the responses. The analysis emphasizes the complexity of the topic and suggests some questions to continue research on this topic. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-29 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230 10.33539/educacion.2020.v26n2.2230 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230 |
| identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2020.v26n2.2230 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230/2307 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230/2576 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 163-176 Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 163-176 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846340237234536448 |
| score |
13.908655 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).