Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz

Descripción del Articulo

It is presented appreciations and analysis on personalized education taking into account the responses of educators with extensive experience in this pedagogical proposal. The scenarios or questions correspond to nine aspects: The challenge of the complexity of le...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vera Tapia, Marcela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/2230
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista.
Personalized education, pedagogical proposal, interview
id REVUNIFE_91bc46ce66aabf2a6ee21c55cc9504e3
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/2230
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia HozAnálisis de apreciaciones referidas a la educación personalizada correspondiente al planteamiento pedagógico de Víctor García HozVera Tapia, MarcelaEducación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista.Personalized education, pedagogical proposal, interviewIt is presented appreciations and analysis on personalized education taking into account the responses of educators with extensive experience in this pedagogical proposal. The scenarios or questions correspond to nine aspects: The challenge of the complexity of learning teaching, opinion on this approach, innovation, tradition, teacher attitude, dimension of person, teacher, student, and parent. The answers are contrasted according to the approach of a pedagogy of the person proposed by Víctor García Hoz. The objectives were to see the dynamics of the interdependence of some aspects of personalized education based on nine criteria of analysis. Ten participants were interviewed using a questionnaire with nine questions and the answers were recorded on  video and then transcribed the text to enable the respective analysis. The results are presented using figures that illustrate in a summary and representative manner, as far as possible, the considerations derived from the responses. The analysis emphasizes the complexity of the topic and suggests some questions to continue research on this topic. Se presentan las apreciaciones y el análisis sobre la educación personalizada teniendo en cuenta las respuestas de educadores con amplia experiencia en esta propuesta pedagógica. Los escenarios o interrogantes corresponden a nueve aspectos: el desafío de la complejidad de la enseñanza aprendizaje, la opinión sobre este enfoque, la innovación, la tradición, la actitud del docente, la dimensión de la persona, el docente, el estudiante, y el padre de familia. Las respuestas son contrastadas de acuerdo al planteamiento de una pedagogía de la persona propuesto por Víctor García Hoz. Los objetivos consistieron en vislumbrar la dinámica de la interdependencia de algunos aspectos de la educación personalizada en función a nueve criterios de análisis. Diez participantes fueron entrevistados usando un cuestionario con nueve preguntas y las respuestas fueron registradas en video para luego transcribir el texto a fin de posibilitar el análisis respectivo. Los resultados se presentan utilizando figuras que ilustran de manera resumida y representativa, en lo posible, las consideraciones derivadas de las respuestas. El análisis enfatiza la complejidad del tema y sugiere algunas interrogantes para continuar con investigaciones sobre esta temática. Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-11-29info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/223010.33539/educacion.2020.v26n2.2230Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 163-176Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 163-1762708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230/2307https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230/2576info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/22302025-05-07T18:29:27Z
dc.title.none.fl_str_mv Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
Análisis de apreciaciones referidas a la educación personalizada correspondiente al planteamiento pedagógico de Víctor García Hoz
title Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
spellingShingle Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
Vera Tapia, Marcela
Educación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista.
Personalized education, pedagogical proposal, interview
title_short Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
title_full Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
title_fullStr Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
title_full_unstemmed Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
title_sort Analysis of appraisals related to personalized education corresponding to the pedagogical approach of Victor Garcia Hoz
dc.creator.none.fl_str_mv Vera Tapia, Marcela
author Vera Tapia, Marcela
author_facet Vera Tapia, Marcela
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista.
Personalized education, pedagogical proposal, interview
topic Educación personalizada, propuesta pedagógica, entrevista.
Personalized education, pedagogical proposal, interview
description It is presented appreciations and analysis on personalized education taking into account the responses of educators with extensive experience in this pedagogical proposal. The scenarios or questions correspond to nine aspects: The challenge of the complexity of learning teaching, opinion on this approach, innovation, tradition, teacher attitude, dimension of person, teacher, student, and parent. The answers are contrasted according to the approach of a pedagogy of the person proposed by Víctor García Hoz. The objectives were to see the dynamics of the interdependence of some aspects of personalized education based on nine criteria of analysis. Ten participants were interviewed using a questionnaire with nine questions and the answers were recorded on  video and then transcribed the text to enable the respective analysis. The results are presented using figures that illustrate in a summary and representative manner, as far as possible, the considerations derived from the responses. The analysis emphasizes the complexity of the topic and suggests some questions to continue research on this topic. 
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-11-29
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230
10.33539/educacion.2020.v26n2.2230
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2020.v26n2.2230
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230/2307
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2230/2576
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 163-176
Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 163-176
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846340237234536448
score 13.908655
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).