Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
Descripción del Articulo
To see the student as a unique being in every way, in any of its dimensions, is elementary to achieve learning, although today it is set up as a very difficult task taking into account the peculiarity of our current world and our country; But beyond the inherent difficulties of educating, that is th...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1766 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Diversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias. Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies. |
id |
REVUNIFE_850df59d5c30a3f13a133439693f06fd |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1766 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian educationEnseñanza-aprendizaje para la diversidad. Un pendiente educativo en la educación peruanaCoriñaupa Vargas, FranciscoDiversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias.Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies.To see the student as a unique being in every way, in any of its dimensions, is elementary to achieve learning, although today it is set up as a very difficult task taking into account the peculiarity of our current world and our country; But beyond the inherent difficulties of educating, that is the work of the teacher, who must see and help each of his students to discover the world of potentialities that has, always, beyond a label or a health or social condition. To learn to see the diversity of the group and accept the peculiarity of each student, will only be possible through a personal change, and by following a few steps that will help to see the only thing the student: observe and pre-deal, investigate, experience and build. Ver al estudiante como un ser único en todo sentido, en cualquiera de sus dimensiones, es elemental para lograr aprendizajes, aunque en la actualidad se configure como una labor muy difícil tomando en cuenta la peculiaridad de nuestro mundo actual y de nuestro país; pero más allá de las dificultades inherentes a educar, esa es la labor del docente, quien debe ver y ayudar a cada uno de sus estudiantes a descubrir el mundo de potencialidades que tiene, siempre, más allá de un rótulo o una condición de salud o social. Aprender a ver la diversidad del grupo y aceptar la peculiaridad de cada estudiante, sólo será posible a través de un cambio personal, y siguiendo unos pasos que ayudarán a ver lo único del estudiante: observar y pre-ocuparse, indagar, experimentar y construir.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2019-11-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176610.33539/educacion.2019.v25n1.1766Educación; Vol. 25 No. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 43-48Educación; Vol. 25 Núm. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 43-482708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766/1773info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/17662021-10-28T18:57:49Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education Enseñanza-aprendizaje para la diversidad. Un pendiente educativo en la educación peruana |
title |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education |
spellingShingle |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education Coriñaupa Vargas, Francisco Diversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias. Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies. |
title_short |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education |
title_full |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education |
title_fullStr |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education |
title_full_unstemmed |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education |
title_sort |
Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Coriñaupa Vargas, Francisco |
author |
Coriñaupa Vargas, Francisco |
author_facet |
Coriñaupa Vargas, Francisco |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Diversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias. Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies. |
topic |
Diversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias. Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies. |
description |
To see the student as a unique being in every way, in any of its dimensions, is elementary to achieve learning, although today it is set up as a very difficult task taking into account the peculiarity of our current world and our country; But beyond the inherent difficulties of educating, that is the work of the teacher, who must see and help each of his students to discover the world of potentialities that has, always, beyond a label or a health or social condition. To learn to see the diversity of the group and accept the peculiarity of each student, will only be possible through a personal change, and by following a few steps that will help to see the only thing the student: observe and pre-deal, investigate, experience and build. |
publishDate |
2019 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-21 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766 10.33539/educacion.2019.v25n1.1766 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2019.v25n1.1766 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766/1773 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 25 No. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 43-48 Educación; Vol. 25 Núm. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 43-48 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845705728345505792 |
score |
13.871945 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).