Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education

Descripción del Articulo

To see the student as a unique being in every way, in any of its dimensions, is elementary to achieve learning, although today it is set up as a very difficult task taking into account the peculiarity of our current world and our country; But beyond the inherent difficulties of educating, that is th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Coriñaupa Vargas, Francisco
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/1766
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Diversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias.
Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies.
id REVUNIFE_850df59d5c30a3f13a133439693f06fd
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/1766
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian educationEnseñanza-aprendizaje para la diversidad. Un pendiente educativo en la educación peruanaCoriñaupa Vargas, FranciscoDiversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias.Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies.To see the student as a unique being in every way, in any of its dimensions, is elementary to achieve learning, although today it is set up as a very difficult task taking into account the peculiarity of our current world and our country; But beyond the inherent difficulties of educating, that is the work of the teacher, who must see and help each of his students to discover the world of potentialities that has, always, beyond a label or a health or social condition. To learn to see the diversity of the group and accept the peculiarity of each student, will only be possible through a personal change, and by following a few steps that will help to see the only thing the student: observe and pre-deal, investigate, experience and build. Ver al estudiante como un ser único en todo sentido, en cualquiera de sus dimensiones, es elemental para lograr aprendizajes, aunque en la actualidad se configure como una labor muy difícil tomando en cuenta la peculiaridad de nuestro mundo actual y de nuestro país; pero más allá de las dificultades inherentes a educar, esa es la labor del docente, quien debe ver y ayudar a cada uno de sus estudiantes a descubrir el mundo de potencialidades que tiene, siempre, más allá de un rótulo o una condición de salud o social. Aprender a ver la diversidad del grupo y aceptar la peculiaridad de cada estudiante, sólo será posible a través de un cambio personal, y siguiendo unos pasos que ayudarán a ver lo único del estudiante: observar y pre-ocuparse, indagar, experimentar y construir.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2019-11-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176610.33539/educacion.2019.v25n1.1766Educación; Vol. 25 No. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 43-48Educación; Vol. 25 Núm. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 43-482708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766/1773info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/17662021-10-28T18:57:49Z
dc.title.none.fl_str_mv Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
Enseñanza-aprendizaje para la diversidad. Un pendiente educativo en la educación peruana
title Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
spellingShingle Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
Coriñaupa Vargas, Francisco
Diversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias.
Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies.
title_short Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
title_full Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
title_fullStr Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
title_full_unstemmed Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
title_sort Teaching-learning for diversity. An education pending in peruvian education
dc.creator.none.fl_str_mv Coriñaupa Vargas, Francisco
author Coriñaupa Vargas, Francisco
author_facet Coriñaupa Vargas, Francisco
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Diversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias.
Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies.
topic Diversidad, inclusión, enseñanza, aprendizaje, métodos, técnicas, estrategias.
Diversity, inclusion, teaching, learning, methods, techniques, strategies.
description To see the student as a unique being in every way, in any of its dimensions, is elementary to achieve learning, although today it is set up as a very difficult task taking into account the peculiarity of our current world and our country; But beyond the inherent difficulties of educating, that is the work of the teacher, who must see and help each of his students to discover the world of potentialities that has, always, beyond a label or a health or social condition. To learn to see the diversity of the group and accept the peculiarity of each student, will only be possible through a personal change, and by following a few steps that will help to see the only thing the student: observe and pre-deal, investigate, experience and build.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-11-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766
10.33539/educacion.2019.v25n1.1766
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2019.v25n1.1766
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1766/1773
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 25 No. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 43-48
Educación; Vol. 25 Núm. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 43-48
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845705728345505792
score 13.871945
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).