“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension
Descripción del Articulo
The deficit of reading comprehension is a problem that is evident in students from primary level and even up to higher level. The ESCOLE project proposes various strategies to improve the levels of reading comprehension (literal, inferential, and reflective) based...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2227 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2227 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Comprensión lectora, estrategias, niveles de comprensión, educación, aprendizaje, Proyecto ESCOLE Reading comprehension, strategies, levels of comprehension, education, learning, ESCOLE project |
id |
REVUNIFE_81caeb8aecef8b41b43fbab662fc5d5f |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2227 |
network_acronym_str |
REVUNIFE |
network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository_id_str |
|
spelling |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension“Escole” : Programa de intervención para la atención en el déficit de la comprensión lectoraCulqui Poclin, Rosario FranshescaPinedo Goñas, Cruz MarinaComprensión lectora, estrategias, niveles de comprensión, educación, aprendizaje, Proyecto ESCOLEReading comprehension, strategies, levels of comprehension, education, learning, ESCOLE projectThe deficit of reading comprehension is a problem that is evident in students from primary level and even up to higher level. The ESCOLE project proposes various strategies to improve the levels of reading comprehension (literal, inferential, and reflective) based on the recreation and dramatization of short Peruvian stories: Paco Yunque and El Niño de Along the Sky.This program develops an integrated intervention in coordination with all educational agents. Its purpose is to carry out activities that allow students to enhance reading skills that include all the levels required for comprehension. That is to say, it is intended to develop their capabilities in a comprehensive way so that they become competent in all academic areas.ESCOLE is aimed at students in the first year of secondary education; however, it can be applied to any human group, as it is versatile, entertaining and does not require sophisticated materials for its execution.El déficit de la comprensión lectora es un problema que se evidencia en los estudiantes desde nivel primario e incluso hasta nivel superior. El proyecto ESCOLE plantea diversas estrategias para mejorar los niveles de la comprensión lectora (literal, inferencial y reflexivo) a partir de la recreación y dramatización de cuentos peruanos cortos: Paco Yunque y El niño de Junto al Cielo. Este programa desarrolla una intervención en coordinación con todos los agentes educativos. Su finalidad es ejecutar actividades que permitan potenciar, en los estudiantes, habilidades lectoras que incluyan todos los niveles requeridos para la comprensión. Es decir, se pretende desarrollar sus capacidades de form a integral para que logren ser competentes en todos los ámbitos académicos. ESCOLE está dirigido a estudiantes del primer año de educación secundaria; sin embargo, se puede aplicar a cualquier grupo humano, pues es versátil, entretenido y no requiere de materiales sofisticados para su ejecución.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2020-11-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/222710.33539/educacion.2020.v26n2.2227Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 133-138Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 133-1382708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2227/2304https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2227/2573info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/22272025-05-07T13:29:27Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension “Escole” : Programa de intervención para la atención en el déficit de la comprensión lectora |
title |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension |
spellingShingle |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension Culqui Poclin, Rosario Franshesca Comprensión lectora, estrategias, niveles de comprensión, educación, aprendizaje, Proyecto ESCOLE Reading comprehension, strategies, levels of comprehension, education, learning, ESCOLE project |
title_short |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension |
title_full |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension |
title_fullStr |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension |
title_full_unstemmed |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension |
title_sort |
“Escole” : Intervention program for the attention in the deficit of reading comprehension |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Culqui Poclin, Rosario Franshesca Pinedo Goñas, Cruz Marina |
author |
Culqui Poclin, Rosario Franshesca |
author_facet |
Culqui Poclin, Rosario Franshesca Pinedo Goñas, Cruz Marina |
author_role |
author |
author2 |
Pinedo Goñas, Cruz Marina |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Comprensión lectora, estrategias, niveles de comprensión, educación, aprendizaje, Proyecto ESCOLE Reading comprehension, strategies, levels of comprehension, education, learning, ESCOLE project |
topic |
Comprensión lectora, estrategias, niveles de comprensión, educación, aprendizaje, Proyecto ESCOLE Reading comprehension, strategies, levels of comprehension, education, learning, ESCOLE project |
description |
The deficit of reading comprehension is a problem that is evident in students from primary level and even up to higher level. The ESCOLE project proposes various strategies to improve the levels of reading comprehension (literal, inferential, and reflective) based on the recreation and dramatization of short Peruvian stories: Paco Yunque and El Niño de Along the Sky.This program develops an integrated intervention in coordination with all educational agents. Its purpose is to carry out activities that allow students to enhance reading skills that include all the levels required for comprehension. That is to say, it is intended to develop their capabilities in a comprehensive way so that they become competent in all academic areas.ESCOLE is aimed at students in the first year of secondary education; however, it can be applied to any human group, as it is versatile, entertaining and does not require sophisticated materials for its execution. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2227 10.33539/educacion.2020.v26n2.2227 |
url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2227 |
identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2020.v26n2.2227 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2227/2304 https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2227/2573 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 26 No. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 133-138 Educación; Vol. 26 Núm. 2 (2020): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 133-138 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
instacron_str |
UNIFE |
institution |
UNIFE |
reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843169047087153152 |
score |
13.11166 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).