Locke's Philosophical Ideas on Education
Descripción del Articulo
This paper tries to analyze the ideas about education that the philosopher of the tabula rasa, John Locke, proposed towards the middle of the 17th century. According to him, education must be based more on virtue and moral values than epistemic education, since men are good or bad, useful or not, be...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2171 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/2171 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | John Locke, empirismo, educación, virtud, valores morales, ciencia, ejemplo John Locke, empiricism, education, virtue, moral values, science, example. |
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Locke's Philosophical Ideas on EducationLas ideas filosóficas de Locke sobre educaciónCabello, Arturo LucasJohn Locke, empirismo, educación, virtud, valores morales, ciencia, ejemploJohn Locke, empiricism, education, virtue, moral values, science, example.This paper tries to analyze the ideas about education that the philosopher of the tabula rasa, John Locke, proposed towards the middle of the 17th century. According to him, education must be based more on virtue and moral values than epistemic education, since men are good or bad, useful or not, because of the education they receive from the family or school. A concern for its quality spreads throughout our educational system, a problem that for Locke was already central, since he said that if we want the common good, it is necessary to have talented teachers who are solidly educated in moral qualities. Locke's pedagogy can serve as a propaedeutic framework to reflect on the great fractures of our educational system, and to propose a sustainable and inclusive education.En este trabajo se analizan las ideas sobre educación que John Locke propuso hacia mediados del siglo XVII. Pues, según él la educación debe sustentarse en la virtud y en los valores morales, incluso por encima de la educación epistémica, pues los hombres son buenos o malos, útiles o no por la educación que reciben desde la familia o la escuela. Se extiende a lo largo de nuestro sistema educativo una preocupación por su calidad, problema que para Locke ya era central, pues decía si queremos el bien común, era necesario contar con docentes talentosos y sólidamente educados en cualidades morales. La pedagogía de Locke puede servirnos como marco propedéutico, para reflexionar sobre las grandes fracturas de nuestro sistema educativo, y proponer una educación sostenible e inclusiva.Universidad Femenina del Sagrado Corazón2020-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/217110.33539/phai.v19i1.2171Phainomenon; Vol. 19 No. 1 (2020): Phainomenon: Revista del Departamento de Filosofía y Teología; 73-84Phainomenon; Vol. 19 Núm. 1 (2020): Phainomenon: Revista del Departamento de Filosofía y Teología; 73-842708-50231819-1983reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/2171/2238https://revistas.unife.edu.pe/index.php/phainomenon/article/view/2171/2462Derechos de autor 2020 Arturo Lucas Cabelloinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/21712021-09-10T10:57:55Z |
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This paper tries to analyze the ideas about education that the philosopher of the tabula rasa, John Locke, proposed towards the middle of the 17th century. According to him, education must be based more on virtue and moral values than epistemic education, since men are good or bad, useful or not, because of the education they receive from the family or school. A concern for its quality spreads throughout our educational system, a problem that for Locke was already central, since he said that if we want the common good, it is necessary to have talented teachers who are solidly educated in moral qualities. Locke's pedagogy can serve as a propaedeutic framework to reflect on the great fractures of our educational system, and to propose a sustainable and inclusive education. |
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