Educating in emotions: A challenge to integration
Descripción del Articulo
The strong boost the integration programs have received in Chile during the last years, in order to students with Special educational Needs (N.E.E- in Spanish) may access to regular schools, implies a series of challenges and new questions which would not be effectively answered for an integration o...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.unife.edu.pe:article/2743 |
Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/2743 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | inteligencia emocional integración educativa emotional intelligence educational integration |
Sumario: | The strong boost the integration programs have received in Chile during the last years, in order to students with Special educational Needs (N.E.E- in Spanish) may access to regular schools, implies a series of challenges and new questions which would not be effectively answered for an integration of quality. Emotional intelligence is the focus of our research. This is an exploratory and descriptive study with theoretical and practical base of four integrated students, of both genders, who are in basic level of education, and who are from different social strat, belonging to different communes of Santiago de Chile. Finally, we emphasize, the most current existing programs. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).