Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries
Descripción del Articulo
Literature review demonstrates the challenge that the educational system faces in connection with a model of inclusion. Inclusive pedagogy is mentioned, targeting all students, specially, those who has been excluded from educational opportunities, such as kids that present some type of Spe...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1765 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1765 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Necesidades educativas especiales (NEE), paradigma inclusivo, políticas públicas, formación docente, segregación. Special educational needs (SEN), inclusive paradigm, public policies, teacher training, segregation. |
| id |
REVUNIFE_459649d93ab245308c404045886464a9 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1765 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countriesPerspectiva global de una educación inclusiva, en Chile y en los principales países sudamericanosEsparza Manríquez, RominaNecesidades educativas especiales (NEE), paradigma inclusivo, políticas públicas, formación docente, segregación.Special educational needs (SEN), inclusive paradigm, public policies, teacher training, segregation. Literature review demonstrates the challenge that the educational system faces in connection with a model of inclusion. Inclusive pedagogy is mentioned, targeting all students, specially, those who has been excluded from educational opportunities, such as kids that present some type of Special Educational Needs. In this context and taking into account the current public policies, it is necessary to review the current context, both in Chile and South American countries, envisage these new proposals. In spite of all the laws and proclamations, it is established that the main problems reside in the scarce teacher training for the attention of diversity, lack of resources destined to special education and persistence of segregating students with different capabilities being necessary to reformulate the regulation that governs the inclusion of these children to the society. La revisión de la literatura muestra los desafíos que enfrenta el sistema educativo en relación a un modelo de inclusión. Se menciona a la pedagogía inclusiva, teniendo como objetivo centrarse en todos los estudiantes, en especial, los que han sido excluidos de oportunidades educativas, tales como niños que presenten algún tipo de Necesidad Educativa Especial. En este contexto y considerando las actuales políticas públicas, es necesario revisar el contexto actual, tanto de Chile como en países sudamericanos, vislumbrando estas nuevas propuestas. A pesar de todas las leyes y promulgaciones, se establece que los principales problemas radican en la escasa formación docente para la atención de la diversidad, falta de recursos destinados a la educación especial y la persistencia de segregar a estudiantes con capacidades diferentes, siendo necesario reformular las normativas que regulan la inclusión de estos niños a la sociedad.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2019-11-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/176510.33539/educacion.2019.v25n1.1765Educación; Vol. 25 No. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 33-42Educación; Vol. 25 Núm. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 33-422708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1765/1772info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/17652021-10-28T18:57:49Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries Perspectiva global de una educación inclusiva, en Chile y en los principales países sudamericanos |
| title |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries |
| spellingShingle |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries Esparza Manríquez, Romina Necesidades educativas especiales (NEE), paradigma inclusivo, políticas públicas, formación docente, segregación. Special educational needs (SEN), inclusive paradigm, public policies, teacher training, segregation. |
| title_short |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries |
| title_full |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries |
| title_fullStr |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries |
| title_full_unstemmed |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries |
| title_sort |
Global perspective of inclusive education, in Chile and south american main countries |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Esparza Manríquez, Romina |
| author |
Esparza Manríquez, Romina |
| author_facet |
Esparza Manríquez, Romina |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Necesidades educativas especiales (NEE), paradigma inclusivo, políticas públicas, formación docente, segregación. Special educational needs (SEN), inclusive paradigm, public policies, teacher training, segregation. |
| topic |
Necesidades educativas especiales (NEE), paradigma inclusivo, políticas públicas, formación docente, segregación. Special educational needs (SEN), inclusive paradigm, public policies, teacher training, segregation. |
| description |
Literature review demonstrates the challenge that the educational system faces in connection with a model of inclusion. Inclusive pedagogy is mentioned, targeting all students, specially, those who has been excluded from educational opportunities, such as kids that present some type of Special Educational Needs. In this context and taking into account the current public policies, it is necessary to review the current context, both in Chile and South American countries, envisage these new proposals. In spite of all the laws and proclamations, it is established that the main problems reside in the scarce teacher training for the attention of diversity, lack of resources destined to special education and persistence of segregating students with different capabilities being necessary to reformulate the regulation that governs the inclusion of these children to the society. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-21 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1765 10.33539/educacion.2019.v25n1.1765 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1765 |
| identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2019.v25n1.1765 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1765/1772 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 25 No. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 33-42 Educación; Vol. 25 Núm. 1 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 33-42 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846340234658185216 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).