Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima
Descripción del Articulo
The present investigation is of a comparative descriptive type, with the objective of describing and comparing the learning style and the level of family satisfaction in a group of high and low performance students of a private university in Lima. The non-probabilistic sample, available sa...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1799 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1799 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estilos de aprendizaje, satisfaccioón familiar, rendimiento académico Learning styles, family satisfaction, academic performance |
| id |
REVUNIFE_34d1875d0ca4315cd22e73da3e29560c |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1799 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in LimaEstilos de aprendizaje y satisfacción familiar en un grupo de estudiantes de alto y bajo rendimiento de una universidad privada de LimaQuezada Zevallos, JennyRobles Mori, HerbertEstilos de aprendizaje, satisfaccioón familiar, rendimiento académicoLearning styles, family satisfaction, academic performance The present investigation is of a comparative descriptive type, with the objective of describing and comparing the learning style and the level of family satisfaction in a group of high and low performance students of a private university in Lima. The non-probabilistic sample, available sampling, made up of a total of 90 students, of which 28 have low academic performance and 62 high academic performance. The instruments used are: Katlen Buttler's Preference Inventory (Learning Styles) (1988) and the Family Satisfaction Scale for Adjectives. Barraca, J & Lópéz – Yarto, L. (2000). With respect to learning styles, the Sequential Abstract learning style is the one that is most developed in the entire sample studied and the Sequential Concrete learning style, in both groups they are concentrated at a Medium and High level, this learning style being the most preferred of the study group. The Total Family Satisfaction of both groups mostly presents a Low level (82.1% and 82.1% respectively). La presente investigación es de tipo descriptivo comparativo, tiene el objetivo de describir y comparar el estilo de aprendizaje y el nivel de satisfacción familiar en un grupo de estudiantes de alto y bajo rendimiento de una universidad privada de Lima. La muestra de tipo no probabilístico, muestreo disponible, conformado por un total de 90 estudiantes, de las cuales 28 presentan Bajo rendimiento académico y 62 Alto rendimiento académico. Los instrumentos utilizados son: El Inventario de preferencias (Estilos de aprendizaje) de Katlen Buttler (1988) y la Escala de satisfacción familiar por adjetivos. Barraca, J & Lópéz –Yarto, L. (2000). Con respecto a los estilos de aprendizaje el estilo de aprendizaje Abstracto Secuencial es el que se halla más desarrollado en toda la muestra estudiada y el estilo de aprendizaje Concreto Secuencial, en ambos grupos se concentran en un nivel Medio y Alto, siendo este estilo de aprendizaje el de mayor preferencia del grupo de estudio. El Total de Satisfacción familiar de ambos grupos presentan mayoritariamente un nivel Bajo (82,1% y 82,1% respectivamente).Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón2019-11-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionInvestigaciónapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/179910.33539/avpsicol.2019.v27n2.1799Avances en Psicología; Vol. 27 No. 2 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 211-226Avances en Psicología; Vol. 27 Núm. 2 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 211-2261812-9536reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1799/2000info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/17992023-05-03T20:21:47Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima Estilos de aprendizaje y satisfacción familiar en un grupo de estudiantes de alto y bajo rendimiento de una universidad privada de Lima |
| title |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima |
| spellingShingle |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima Quezada Zevallos, Jenny Estilos de aprendizaje, satisfaccioón familiar, rendimiento académico Learning styles, family satisfaction, academic performance |
| title_short |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima |
| title_full |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima |
| title_fullStr |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima |
| title_full_unstemmed |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima |
| title_sort |
Learning styles and family satisfaction in a group of high and low performance students from a private university in Lima |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Quezada Zevallos, Jenny Robles Mori, Herbert |
| author |
Quezada Zevallos, Jenny |
| author_facet |
Quezada Zevallos, Jenny Robles Mori, Herbert |
| author_role |
author |
| author2 |
Robles Mori, Herbert |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Estilos de aprendizaje, satisfaccioón familiar, rendimiento académico Learning styles, family satisfaction, academic performance |
| topic |
Estilos de aprendizaje, satisfaccioón familiar, rendimiento académico Learning styles, family satisfaction, academic performance |
| description |
The present investigation is of a comparative descriptive type, with the objective of describing and comparing the learning style and the level of family satisfaction in a group of high and low performance students of a private university in Lima. The non-probabilistic sample, available sampling, made up of a total of 90 students, of which 28 have low academic performance and 62 high academic performance. The instruments used are: Katlen Buttler's Preference Inventory (Learning Styles) (1988) and the Family Satisfaction Scale for Adjectives. Barraca, J & Lópéz – Yarto, L. (2000). With respect to learning styles, the Sequential Abstract learning style is the one that is most developed in the entire sample studied and the Sequential Concrete learning style, in both groups they are concentrated at a Medium and High level, this learning style being the most preferred of the study group. The Total Family Satisfaction of both groups mostly presents a Low level (82.1% and 82.1% respectively). |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-11-23 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Investigación |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1799 10.33539/avpsicol.2019.v27n2.1799 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1799 |
| identifier_str_mv |
10.33539/avpsicol.2019.v27n2.1799 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/avancesenpsicologia/article/view/1799/2000 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Psicología y Humanidades Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Avances en Psicología; Vol. 27 No. 2 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 211-226 Avances en Psicología; Vol. 27 Núm. 2 (2019): Avances en Psicología: Revista de la Facultad de Psicología y Humanidades; 211-226 1812-9536 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846974158303395840 |
| score |
13.932913 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).