The inclusive education: commitment of a society
Descripción del Articulo
If we mention the inclusive education, it is necessary to remark a topic of interest in the work of quality to the children with SNE: teachers’ attitude. Attitude defined as the stance adopted when one deal with this new challenge full of mixedfeelings in favour or against...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.unife.edu.pe:article/1311 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1311 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Actitud, profesor, inclusión, necesidades educativas especiales Attitude, teacher, inclusion, special needs education |
| id |
REVUNIFE_1d72f3bf09659ae8adedf5c306ae2e1a |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.unife.edu.pe:article/1311 |
| network_acronym_str |
REVUNIFE |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository_id_str |
|
| spelling |
The inclusive education: commitment of a societyLa educación inclusiva: compromiso de una sociedadVera Pagaza, MiryamActitud, profesor, inclusión, necesidades educativas especialesAttitude, teacher, inclusion, special needs educationIf we mention the inclusive education, it is necessary to remark a topic of interest in the work of quality to the children with SNE: teachers’ attitude. Attitude defined as the stance adopted when one deal with this new challenge full of mixedfeelings in favour or against, emotions, beliefs, perceptions, but mainly a projected vision to the achievement of the expected learnings. This paper approach the dimensions that help to develop an effective inclusion from regular classroom. The elements that influence in the teacher’s attitude could limit their labor or contribute to improving their practices; namely: teaching experience, initial and continuous training, typical characteristics of students with SNE, support resources.There is an urgent need to generate a culture open to the diversity in the context of an educational policy that assure the equity and quality to respond the heterogeneity.Si hablamos de educación inclusiva es necesario mencionar un tema de total interés en el trabajo de calidad hacia los niños con NEE: la actitud del docente. Actitud entendida como postura que se asume al enfrentarse a este nuevo reto lleno de sentimientos encontrados a favor o en contra, emociones, creencias, percepciones; pero, principalmente visión proyectada hacia el logro de los aprendizajes esperados. Este trabajo enfoca las dimensiones que coadyuvan a desarrollar una inclusión efectiva desde las aulas regulares. Los componentes que inciden en la actitud del docente bien podrían limitar su labor o contribuir a mejorar sus prácticas; a saber: experiencia docente, formación inicial y continua, características típicas de los estudiantes con NEE, recursos de apoyo. Urge la necesidad de generar una cultura abierta a la diversidad en el marco de una política educativa que garantice la equidad y calidad para responder a la heterogeneidad.Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2018-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/131110.33539/educacion.2018.v24n1.1311Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 15-23Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 15-232708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1311/1271Derechos de autor 2018 Miryam Vera Pagazainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/13112021-10-28T19:03:48Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The inclusive education: commitment of a society La educación inclusiva: compromiso de una sociedad |
| title |
The inclusive education: commitment of a society |
| spellingShingle |
The inclusive education: commitment of a society Vera Pagaza, Miryam Actitud, profesor, inclusión, necesidades educativas especiales Attitude, teacher, inclusion, special needs education |
| title_short |
The inclusive education: commitment of a society |
| title_full |
The inclusive education: commitment of a society |
| title_fullStr |
The inclusive education: commitment of a society |
| title_full_unstemmed |
The inclusive education: commitment of a society |
| title_sort |
The inclusive education: commitment of a society |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Vera Pagaza, Miryam |
| author |
Vera Pagaza, Miryam |
| author_facet |
Vera Pagaza, Miryam |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Actitud, profesor, inclusión, necesidades educativas especiales Attitude, teacher, inclusion, special needs education |
| topic |
Actitud, profesor, inclusión, necesidades educativas especiales Attitude, teacher, inclusion, special needs education |
| description |
If we mention the inclusive education, it is necessary to remark a topic of interest in the work of quality to the children with SNE: teachers’ attitude. Attitude defined as the stance adopted when one deal with this new challenge full of mixedfeelings in favour or against, emotions, beliefs, perceptions, but mainly a projected vision to the achievement of the expected learnings. This paper approach the dimensions that help to develop an effective inclusion from regular classroom. The elements that influence in the teacher’s attitude could limit their labor or contribute to improving their practices; namely: teaching experience, initial and continuous training, typical characteristics of students with SNE, support resources.There is an urgent need to generate a culture open to the diversity in the context of an educational policy that assure the equity and quality to respond the heterogeneity. |
| publishDate |
2018 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2018-06-01 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1311 10.33539/educacion.2018.v24n1.1311 |
| url |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1311 |
| identifier_str_mv |
10.33539/educacion.2018.v24n1.1311 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1311/1271 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2018 Miryam Vera Pagaza info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2018 Miryam Vera Pagaza |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educación; Vol. 24 No. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 15-23 Educación; Vol. 24 Núm. 1 (2018): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 15-23 2708-6402 1813-3363 reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón instacron:UNIFE |
| instname_str |
Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| instacron_str |
UNIFE |
| institution |
UNIFE |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| collection |
Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846340229604048896 |
| score |
13.888049 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).