Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education

Descripción del Articulo

The attitudes of teachers with training in personalized education and their coherence with regard to the constituent notes of the person, the singularity, autonomy and openness were studied, considering the pedagogical conception corresponding to personalized education.&am...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vera Tapia, Marcela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Repositorio:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unife.edu.pe:article/2047
Enlace del recurso:https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Actitudes, educación personalizada, notas constitutivas.
Attitudes, personalized education, constituent notes
id REVUNIFE_160f7525a105d05a5bee60ccd5aaceeb
oai_identifier_str oai:revistas.unife.edu.pe:article/2047
network_acronym_str REVUNIFE
network_name_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository_id_str
spelling Teacher’s attitudinal coherence and the personalized educationCoherencia actitudinal de los docentes referida a las notas constitutivas de la educación personalizadaVera Tapia, MarcelaActitudes, educación personalizada, notas constitutivas.Attitudes, personalized education, constituent notesThe attitudes of teachers with training in personalized education and their coherence with regard to the constituent notes of the person, the singularity, autonomy and openness were studied, considering the pedagogical conception corresponding to personalized education. A descriptive approach was considered and the participants were 102 intentionally chosen teachers. The instrument was a scale of attitudes referred to the singularity, autonomy and openness. Content validity was obtained using the criterion of experts evaluated through Lawshe index. Reliability was obtained using Cronbach’s alpha. The results make it possible to accept the different hypotheses, as teachers are in a favorable above-median attitude in a significant proportion of 75% or more and in turn there is a significant relationship between the attitudinalcomponents regarding the construct of personalized education. The analysis of the results allows to appreciate that conceptual formulations concerning the constituent notes of the person are reflected in theattitudes of teachers. Se estudiaron las actitudes de los docentes con formación en educación personalizada y su coherencia con respecto a las notas constitutivas de la persona, la singularidad, la autonomía y la apertura, considerando laconcepción pedagógica correspondiente a la educación personalizada. El enfoque utilizado es descriptivo y los participantes fueron 102 docentes elegidos de manera intencional. El instrumento fue una escala de actitudes referida a la singularidad, autonomía y apertura. La validez de contenido fue obtenida utilizando el criterio de expertos evaluado mediante el índice de Lawshe. La confiabilidad fue obtenida utilizando el alfa de Cronbach. Los resultados posibilitan aceptar las diferentes hipótesis, pues los docentes presentan una  actitud favorable superior a la mediana en una proporción significativa igual o mayor al 75% y, a su vez, existe una relación significativa entre los componentes actitudinales con respecto al constructo de la educación personalizada. El análisis de los resultados permite apreciar que las formulaciones conceptuales referidas a las notas constitutivas de la persona se reflejan en las actitudes de los docentes. Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE2019-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/204710.33539/educacion.2019.v25n2.2047Educación; Vol. 25 No. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 193-204Educación; Vol. 25 Núm. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 193-2042708-64021813-3363reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstname:Universidad Femenina del Sagrado Corazóninstacron:UNIFEspahttps://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047/2113Derechos de autor 2019 Marcela Vera Tapiainfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unife.edu.pe:article/20472025-05-07T18:32:00Z
dc.title.none.fl_str_mv Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
Coherencia actitudinal de los docentes referida a las notas constitutivas de la educación personalizada
title Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
spellingShingle Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
Vera Tapia, Marcela
Actitudes, educación personalizada, notas constitutivas.
Attitudes, personalized education, constituent notes
title_short Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
title_full Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
title_fullStr Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
title_full_unstemmed Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
title_sort Teacher’s attitudinal coherence and the personalized education
dc.creator.none.fl_str_mv Vera Tapia, Marcela
author Vera Tapia, Marcela
author_facet Vera Tapia, Marcela
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Actitudes, educación personalizada, notas constitutivas.
Attitudes, personalized education, constituent notes
topic Actitudes, educación personalizada, notas constitutivas.
Attitudes, personalized education, constituent notes
description The attitudes of teachers with training in personalized education and their coherence with regard to the constituent notes of the person, the singularity, autonomy and openness were studied, considering the pedagogical conception corresponding to personalized education. A descriptive approach was considered and the participants were 102 intentionally chosen teachers. The instrument was a scale of attitudes referred to the singularity, autonomy and openness. Content validity was obtained using the criterion of experts evaluated through Lawshe index. Reliability was obtained using Cronbach’s alpha. The results make it possible to accept the different hypotheses, as teachers are in a favorable above-median attitude in a significant proportion of 75% or more and in turn there is a significant relationship between the attitudinalcomponents regarding the construct of personalized education. The analysis of the results allows to appreciate that conceptual formulations concerning the constituent notes of the person are reflected in theattitudes of teachers. 
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-12-01
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047
10.33539/educacion.2019.v25n2.2047
url https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047
identifier_str_mv 10.33539/educacion.2019.v25n2.2047
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.unife.edu.pe/index.php/educacion/article/view/2047/2113
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Marcela Vera Tapia
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Marcela Vera Tapia
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación - UNIFE
dc.source.none.fl_str_mv Educación; Vol. 25 No. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 193-204
Educación; Vol. 25 Núm. 2 (2019): Educación: Revista de la Facultad de Ciencias de la Educación; 193-204
2708-6402
1813-3363
reponame:Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instname:Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron:UNIFE
instname_str Universidad Femenina del Sagrado Corazón
instacron_str UNIFE
institution UNIFE
reponame_str Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
collection Revistas - Universidad Femenina del Sagrado Corazón
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846340234976952320
score 13.905282
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).