The conception of language in Descartes and Locke
Descripción del Articulo
The present work establishes an introduction to the analysis of the concept of language, reviewed in the thought of Descartes and Locke. We specifically address the meaning of "ideas" and "words" in both thinkers. We start with a comparison of the definitions and continue with a...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1477 |
Enlace del recurso: | http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1477 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ideas palabras cosas lenguaje método words things language method |
id |
REVUNHEVAL_f72b17f7109f6a97745f15eba3cee0d6 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1477 |
network_acronym_str |
REVUNHEVAL |
network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository_id_str |
|
spelling |
The conception of language in Descartes and LockeLa concepción de lenguaje en Descartes y LockeLazarte Oyague, Saby E.IdeaspalabrascosaslenguajemétodoIdeaswordsthingslanguagemethodThe present work establishes an introduction to the analysis of the concept of language, reviewed in the thought of Descartes and Locke. We specifically address the meaning of "ideas" and "words" in both thinkers. We start with a comparison of the definitions and continue with a hermeneutic analysis that allows us a rereading of Cartesian thinking versus Locke's empiricism. The works that we bring to the table are on the one hand The Rules for the Direction of the Spirit (1628) and on the other The Essay on Human Understanding (1690), which are the starting point for analyzing this problematic. Establishing in modernity a precedent of deserved study on language, a subject that is later revised by the contemporary mentality as a cornerstone of the philosophy of language. El presente trabajo establece una introducción al análisis del concepto del lenguaje, revisados en el pensamiento de Descartes y Locke. Abordamos específicamente el sentido de “las ideas” y “las palabras” en ambos pensadores. Partimos de una comparación de las definiciones y proseguimos con un análisis hermenéutico que nos permite una relectura del pensar cartesiano frente al empirismo de Locke. Las obras que traemos acotación son por un lado Las reglas para la dirección del espíritu (1628) y por otro El ensayo del entendimiento humano (1690), estos son el referente de partida para analizar tal problemática. Estableciéndose en la modernidad un antecedente de merecido estudio sobre el lenguaje, tema que posteriormente es revisado por la mentalidad contemporánea como piedra angular de la filosofía del lenguaje.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2021-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/147710.46276/rifce.v8i1.1477Revista Identidad; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 49-522707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1477/1356http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1477/1409info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/14772022-08-22T03:29:07Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The conception of language in Descartes and Locke La concepción de lenguaje en Descartes y Locke |
title |
The conception of language in Descartes and Locke |
spellingShingle |
The conception of language in Descartes and Locke Lazarte Oyague, Saby E. Ideas palabras cosas lenguaje método Ideas words things language method |
title_short |
The conception of language in Descartes and Locke |
title_full |
The conception of language in Descartes and Locke |
title_fullStr |
The conception of language in Descartes and Locke |
title_full_unstemmed |
The conception of language in Descartes and Locke |
title_sort |
The conception of language in Descartes and Locke |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Lazarte Oyague, Saby E. |
author |
Lazarte Oyague, Saby E. |
author_facet |
Lazarte Oyague, Saby E. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Ideas palabras cosas lenguaje método Ideas words things language method |
topic |
Ideas palabras cosas lenguaje método Ideas words things language method |
description |
The present work establishes an introduction to the analysis of the concept of language, reviewed in the thought of Descartes and Locke. We specifically address the meaning of "ideas" and "words" in both thinkers. We start with a comparison of the definitions and continue with a hermeneutic analysis that allows us a rereading of Cartesian thinking versus Locke's empiricism. The works that we bring to the table are on the one hand The Rules for the Direction of the Spirit (1628) and on the other The Essay on Human Understanding (1690), which are the starting point for analyzing this problematic. Establishing in modernity a precedent of deserved study on language, a subject that is later revised by the contemporary mentality as a cornerstone of the philosophy of language. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-01-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1477 10.46276/rifce.v8i1.1477 |
url |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1477 |
identifier_str_mv |
10.46276/rifce.v8i1.1477 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1477/1356 http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1477/1409 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Identidad; Vol. 8 Núm. 1 (2022); 49-52 2707-5419 2306-4072 reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan instacron:UNHEVAL |
instname_str |
Universidad Nacional Hermilio Valdizan |
instacron_str |
UNHEVAL |
institution |
UNHEVAL |
reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
collection |
Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1843166250084073472 |
score |
13.958958 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).