“The fantastic binomio” strategy and the production of texts

Descripción del Articulo

On the basis of the logic of scientific research, the central objective of the research was determined, as follows: Demonstrate the influence index of the strategy "The Fantastic Binomial" in the development of the production of texts, in primary school students from the Educational Instit...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Salinas-Infante, Magaly J.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1902
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1902
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:lectura
coherencia
cohesión
relación
conexión
vínculo
reading
coherence
cohesion
relationship
connection
link
id REVUNHEVAL_f459219d07574d11277f43fdec24710d
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1902
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling “The fantastic binomio” strategy and the production of textsEstrategia “el binomio fantástico” y la producción de textosSalinas-Infante, Magaly J.lecturacoherenciacohesiónrelaciónconexiónvínculoreadingcoherencecohesionrelationshipconnectionlinkOn the basis of the logic of scientific research, the central objective of the research was determined, as follows: Demonstrate the influence index of the strategy "The Fantastic Binomial" in the development of the production of texts, in primary school students from the Educational Institution No. 32223, "Mariano Dámaso Beraún" of Amarilis, Huánuco, period 2021. To achieve this purpose, two methods were used: observation and experimental. The first made it easier to determine the problem issue and the second to apply the independent variable in order to improve the dependent variable. Continuing with this line, the type of research was established, considering the nature of the research, the applied one was prioritized. The reason, the problem needed a factual solution, under these parameters, with the design and implementation "The Fantastic Binomial" in the development of the production of texts for regular basic education students. Established the objective, methods and type of research, the following results were reached: PROOF: 99.85%, students who DID significantly improve in the development of text production, in primary education students and DISPROOF: 0.29%, students that did NOT improve their development of text production.Sobre el de la lógica de la investigación científica se determinó el objetivo central de investigación, del siguiente modo: Demostrar el índice de influencia de la estrategia “El Binomio Fantástico” en el desarrollo de la producción de textos, en estudiantes de educación primaria de la Institución Educativa N° 32223, “Mariano Dámaso Beraún” de Amarilis, Huánuco, periodo 2021. Para alcanzar tal propósito se acudió a dos métodos: la observación y el experimental. El primero facilitó determinar el tema problema y el segundo aplicar la variable independiente con el propósito de mejorar la variable dependiente. Continuando con esta línea se estableció el tipo de investigación, considerando la naturaleza de la investigación se priorizó la aplicada. La razón, el problema necesitó de solución fáctica, al amparo de estos parámetros, con el diseño e implementación “El Binomio Fantástico” en el desarrollo de la producción de textos de estudiantes de educación básica regular. Establecido el objetivo, métodos y tipo de investigación se arribó a los siguientes resultados: PRUEBA: 99.85%, estudiantes que SÍ mejoraron significativamente en el desarrollo de la producción de textos, en estudiantes de educación primaria y la DISPRUEBA: 0,29 %, estudiantes que NO mejoraron su en el desarrollo de la producción de textos.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2023-05-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/190210.46276/rifce.v9i1.1902Revista Identidad; Vol. 9 Núm. 1 (2023); 65-702707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1902/1677http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1902/1811info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/19022023-12-14T20:05:23Z
dc.title.none.fl_str_mv “The fantastic binomio” strategy and the production of texts
Estrategia “el binomio fantástico” y la producción de textos
title “The fantastic binomio” strategy and the production of texts
spellingShingle “The fantastic binomio” strategy and the production of texts
Salinas-Infante, Magaly J.
lectura
coherencia
cohesión
relación
conexión
vínculo
reading
coherence
cohesion
relationship
connection
link
title_short “The fantastic binomio” strategy and the production of texts
title_full “The fantastic binomio” strategy and the production of texts
title_fullStr “The fantastic binomio” strategy and the production of texts
title_full_unstemmed “The fantastic binomio” strategy and the production of texts
title_sort “The fantastic binomio” strategy and the production of texts
dc.creator.none.fl_str_mv Salinas-Infante, Magaly J.
author Salinas-Infante, Magaly J.
author_facet Salinas-Infante, Magaly J.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv lectura
coherencia
cohesión
relación
conexión
vínculo
reading
coherence
cohesion
relationship
connection
link
topic lectura
coherencia
cohesión
relación
conexión
vínculo
reading
coherence
cohesion
relationship
connection
link
description On the basis of the logic of scientific research, the central objective of the research was determined, as follows: Demonstrate the influence index of the strategy "The Fantastic Binomial" in the development of the production of texts, in primary school students from the Educational Institution No. 32223, "Mariano Dámaso Beraún" of Amarilis, Huánuco, period 2021. To achieve this purpose, two methods were used: observation and experimental. The first made it easier to determine the problem issue and the second to apply the independent variable in order to improve the dependent variable. Continuing with this line, the type of research was established, considering the nature of the research, the applied one was prioritized. The reason, the problem needed a factual solution, under these parameters, with the design and implementation "The Fantastic Binomial" in the development of the production of texts for regular basic education students. Established the objective, methods and type of research, the following results were reached: PROOF: 99.85%, students who DID significantly improve in the development of text production, in primary education students and DISPROOF: 0.29%, students that did NOT improve their development of text production.
publishDate 2023
dc.date.none.fl_str_mv 2023-05-26
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1902
10.46276/rifce.v9i1.1902
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1902
identifier_str_mv 10.46276/rifce.v9i1.1902
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1902/1677
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1902/1811
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Revista Identidad; Vol. 9 Núm. 1 (2023); 65-70
2707-5419
2306-4072
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843166250284351488
score 13.971837
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).