The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012

Descripción del Articulo

This study is part of the line of methodological strategies, the general problem is: To what extent the application of the technique of mental maps inuence the reading comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the University National Intercultural Amazon, Yarinacoch...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Santacruz-Espinoza, Atanacia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/992
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/992
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Técnica de mapas mentales
comprensión lectora
estudiantes
Mind mapping technique
reading comprehension
students
id REVUNHEVAL_efcc06c964387d1f267da2e2ad015fb7
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/992
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012La técnica de mapas mentales en la comprensión lectora en los estudiantes de la facultad de educación de la Universidad Nacional Intercultural de la Amazonia, Yarinacocha – 2012Santacruz-Espinoza, AtanaciaTécnica de mapas mentalescomprensión lectoraestudiantesMind mapping techniquereading comprehensionstudentsThis study is part of the line of methodological strategies, the general problem is: To what extent the application of the technique of mental maps inuence the reading comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the University National Intercultural Amazon, Yarinacocha - 2012? The overall objective is: Determine the inuence of the application of the technique of Mind Mapping on Reading Comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the National Intercultural University of Amazonia , Yarinacocha - 2013 The application of mind mapping technique signicantly inuence reading comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the National Intercultural University ofAmazonia, Yarinacocha - 2012 research falls within the type of applied research, explanatory level, quasi experimental. The population consisted of 453 students from the Faculty of Education and the sample was not random and consisted of 50 students of the second cycle of the Faculty of Education. It is concluded that the application of the technique of mind mapping signicantly inuence reading comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the National Intercultural University of Amazonia , Yarinacocha - 2013, with a signicance level of 5% and t is greater than 5% (27,855 > 2.05).El presente estudio se enmarca dentro de la línea de estrategias metodológicas, cuyo problema fue: ¿En qué medida la aplicación de la técnica de los mapas mentales inuye en la comprensión lectora en los estudiantes del II Ciclo de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Intercultural de la Amazonia, Yarinacocha – 2012? El objetivo determinar la inuencia de la aplicación de la Técnica de los Mapas Mentales en la Comprensión Lectora en los estudiantes del II Ciclo de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Intercultural de la Amazonia, Yarinacocha – 2013. La hipótesis, la aplicación de la técnica de los mapas mentales inuye signicativamente en la comprensión lectora en los estudiantes del II Ciclo de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Intercultural de la Amazonia, Yarinacocha – 2012. La investigación se encuadra dentro del tipo de investigación aplicada, nivel explicativo, diseño cuasi experimental. La población estuvo conformada por 453 estudiantes de la Facultad de Educación y la muestra fue no probabilística y estuvo conformada por 50 estudiantes del II ciclo. Se concluye que la aplicación de la técnica de los mapas mentales inuye signicativamente en la comprensión lectora en los estudiantes del II Ciclo de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional Intercultural de la Amazonia, Yarinacocha – 2012, con un nivel de signicancia del 5% y tc > t, 0,05 (27,855>2,05).Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán2019-06-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/99210.46794/gacien.1.3.992Gaceta Científica; Vol. 1 Núm. 3 (2015); 290-2962617-43322414-2832reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/992/836info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/9922021-03-14T22:04:48Z
dc.title.none.fl_str_mv The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012
La técnica de mapas mentales en la comprensión lectora en los estudiantes de la facultad de educación de la Universidad Nacional Intercultural de la Amazonia, Yarinacocha – 2012
title The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012
spellingShingle The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012
Santacruz-Espinoza, Atanacia
Técnica de mapas mentales
comprensión lectora
estudiantes
Mind mapping technique
reading comprehension
students
title_short The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012
title_full The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012
title_fullStr The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012
title_full_unstemmed The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012
title_sort The art of mental maps in reading comprehension in students of the faculty of education of the university of the amazon intercultural, Yarinacocha – 2012
dc.creator.none.fl_str_mv Santacruz-Espinoza, Atanacia
author Santacruz-Espinoza, Atanacia
author_facet Santacruz-Espinoza, Atanacia
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Técnica de mapas mentales
comprensión lectora
estudiantes
Mind mapping technique
reading comprehension
students
topic Técnica de mapas mentales
comprensión lectora
estudiantes
Mind mapping technique
reading comprehension
students
description This study is part of the line of methodological strategies, the general problem is: To what extent the application of the technique of mental maps inuence the reading comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the University National Intercultural Amazon, Yarinacocha - 2012? The overall objective is: Determine the inuence of the application of the technique of Mind Mapping on Reading Comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the National Intercultural University of Amazonia , Yarinacocha - 2013 The application of mind mapping technique signicantly inuence reading comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the National Intercultural University ofAmazonia, Yarinacocha - 2012 research falls within the type of applied research, explanatory level, quasi experimental. The population consisted of 453 students from the Faculty of Education and the sample was not random and consisted of 50 students of the second cycle of the Faculty of Education. It is concluded that the application of the technique of mind mapping signicantly inuence reading comprehension in Cycle II students of the Faculty of Education at the National Intercultural University of Amazonia , Yarinacocha - 2013, with a signicance level of 5% and t is greater than 5% (27,855 > 2.05).
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-12
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/992
10.46794/gacien.1.3.992
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/992
identifier_str_mv 10.46794/gacien.1.3.992
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/992/836
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Gaceta Científica; Vol. 1 Núm. 3 (2015); 290-296
2617-4332
2414-2832
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843799975212875776
score 13.023852
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).