Reading comprehension and learning of the english language at the basic level

Descripción del Articulo

The main objective of the research was to determine the relationship of reading comprehension with the learning of the English Language at the basic level of the Language Center - UNHEVAL - 2017; in order to know if the progress of Reading, Writing and Grammar are related to reading comprehension in...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Guzmán Soto, Doris G.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1525
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1525
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:nivel de lectura
nivel de escritura
nivel de gramática
comprensión
reading level
writing level
grammar level
comprehension
id REVUNHEVAL_9a5f073117c6f72c8fc9ec3b16c17dd2
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1525
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling Reading comprehension and learning of the english language at the basic levelComprensión lectora y aprendizaje del idioma inglés en el nivel básicoGuzmán Soto, Doris G.nivel de lecturanivel de escrituranivel de gramáticacomprensiónreading levelwriting levelgrammar levelcomprehensionThe main objective of the research was to determine the relationship of reading comprehension with the learning of the English Language at the basic level of the Language Center - UNHEVAL - 2017; in order to know if the progress of Reading, Writing and Grammar are related to reading comprehension in Basic Level VI students. The study was descriptive, prospective and cross-sectional, with a correlational design; The sample consisted of 22 students from the sixth cycle - basic level of the English language; A test was applied for each of the dimensions studied. The results showed that, of the total number of students, they presented a level of reading comprehension "At the beginning" of 9.1%; 40.9% “In process” and 50% “In anticipated achievement” and neither obtained the outstanding achievement. It was concluded that the level of English language learning is related to reading comprehension; Likewise, it was evidenced that the greater the learning of writing, grammar and reading, the better the level of reading comprehension.El objetivo principal de la investigación fue determinar la relación de la comprensión lectora (Listening) con el aprendizaje del Idioma Inglés en el Nivel Básico del Centro de Idiomas – UNHEVAL – 2017; con la finalidad de conocer si el avance del Reading, Writing y Grammar están relacionados con la comprensión lectora en los estudiantes del Nivel Básico. El estudio fue de tipo descriptivo, prospectivo y transversal, de diseño correlacional; la muestra fue de 22 alumnos del VI ciclo – Nivel Básico del Idioma Inglés; se aplicaron pretest y postest para cada una de las dimensiones estudiadas. Los resultados demostraron que, del total de estudiantes, presentaron un nivel de comprensión lectora “En inicio” del 9,1%; “En proceso” el 40,9% y “En logro previsto” el 50% y ninguno obtuvo el logro destacado. Se concluyó en que el nivel del aprendizaje del idioma inglés está relacionado con la comprensión lectora; asimismo, se evidenció que cuanto mayor sea el aprendizaje de la escritura, gramática y lectura mejor será el nivel de comprensión lectora.Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán2022-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/152510.46276/rifce.v8i2.1525Revista Identidad; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 8-142707-54192306-4072reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1525/1394http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1525/1485Derechos de autor 2022 Revista Identidadhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/15252022-12-22T02:28:57Z
dc.title.none.fl_str_mv Reading comprehension and learning of the english language at the basic level
Comprensión lectora y aprendizaje del idioma inglés en el nivel básico
title Reading comprehension and learning of the english language at the basic level
spellingShingle Reading comprehension and learning of the english language at the basic level
Guzmán Soto, Doris G.
nivel de lectura
nivel de escritura
nivel de gramática
comprensión
reading level
writing level
grammar level
comprehension
title_short Reading comprehension and learning of the english language at the basic level
title_full Reading comprehension and learning of the english language at the basic level
title_fullStr Reading comprehension and learning of the english language at the basic level
title_full_unstemmed Reading comprehension and learning of the english language at the basic level
title_sort Reading comprehension and learning of the english language at the basic level
dc.creator.none.fl_str_mv Guzmán Soto, Doris G.
author Guzmán Soto, Doris G.
author_facet Guzmán Soto, Doris G.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv nivel de lectura
nivel de escritura
nivel de gramática
comprensión
reading level
writing level
grammar level
comprehension
topic nivel de lectura
nivel de escritura
nivel de gramática
comprensión
reading level
writing level
grammar level
comprehension
description The main objective of the research was to determine the relationship of reading comprehension with the learning of the English Language at the basic level of the Language Center - UNHEVAL - 2017; in order to know if the progress of Reading, Writing and Grammar are related to reading comprehension in Basic Level VI students. The study was descriptive, prospective and cross-sectional, with a correlational design; The sample consisted of 22 students from the sixth cycle - basic level of the English language; A test was applied for each of the dimensions studied. The results showed that, of the total number of students, they presented a level of reading comprehension "At the beginning" of 9.1%; 40.9% “In process” and 50% “In anticipated achievement” and neither obtained the outstanding achievement. It was concluded that the level of English language learning is related to reading comprehension; Likewise, it was evidenced that the greater the learning of writing, grammar and reading, the better the level of reading comprehension.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-07-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1525
10.46276/rifce.v8i2.1525
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1525
identifier_str_mv 10.46276/rifce.v8i2.1525
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1525/1394
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1525/1485
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista Identidad
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista Identidad
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ciencias de la Educación de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Revista Identidad; Vol. 8 Núm. 2 (2022); 8-14
2707-5419
2306-4072
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1843166250126016512
score 13.958958
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).