The inverted class pedagogical model to improve the english language learning

Descripción del Articulo

The purpose of the research was to demonstrate how the application of the Inverted Class pedagogical model (Flipped Classroom) improves learning in English grammar proficiency in students of the Working Adult program, UPN, Lima-2018. The type of research was applied, scientific method and quasi-expe...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Martínez-Salas, Melissa M.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/486
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/486
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:modelo pedagógico
clase invertida
aprendizaje en la competencia gramatical
Pedagogical model
Inverted Class
Learning in grammatical competence
id REVUNHEVAL_5051839c9d31ec433a0386da9a95b263
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/486
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling The inverted class pedagogical model to improve the english language learningEl modelo pedagógico de clase invertida para mejorar el aprendizaje del idioma inglésMartínez-Salas, Melissa M.modelo pedagógicoclase invertidaaprendizaje en la competencia gramaticalPedagogical modelInverted ClassLearning in grammatical competenceThe purpose of the research was to demonstrate how the application of the Inverted Class pedagogical model (Flipped Classroom) improves learning in English grammar proficiency in students of the Working Adult program, UPN, Lima-2018. The type of research was applied, scientific method and quasi-experimental method of explanatory level. The design was quasi-experimental with two equivalent groups and quantitative approach measurement. The sample consisted of 40 students of the program. The data collection technique was the evaluation for both groups a pretest and posttest test with their checklist instrument. A survey was applied to the students of the experimental group, observation sheet of learning sessions. The hypothesis was tested using the Student's T statistic for independent samples, using the SPSS version 24 program, with 5% margin of error, with P-value = 0 less than 0.05 significance. The arithmetic mean in the posttest for the control group was 62.5 and for the experimental group it reached 86.3, with a significant difference for both variables. Concluding on the improvement of learning in English grammar proficiency in the students of the program.El propósito de la investigación fue demostrar cómo la aplicación del modelo pedagógico Clase Invertida (Flipped Classroom) mejora el aprendizaje en la competencia gramatical del idioma inglés en los estudiantes del programa Working Adult, UPN, Lima-2018. El tipo de investigación fue aplicada, método científico y método cuasiexperimental de nivel explicativo. El diseño fue el cuasiexperimental con dos grupos equivalentes y medición de enfoque cuantitativo. La muestra estuvo conformada por 40 estudiantes del programa. La técnica de recolección de datos fue la evaluación para ambos grupos una Prueba pretest y Prueba postest con su instrumento de lista de cotejo. Se aplicó una encuesta a los estudiantes del grupo experimental, ficha de observación de sesiones de aprendizaje. La hipótesis fue probada utilizando el estadístico de la T de Student para muestras independientes, mediante el programa SPSS versión 24, con 5% de margen de error, con P-valor = 0 menor al 0,05 de significancia. La media aritmética en el postest para el grupo control fue de 62.5 y para el grupo experimental alcanzó 86,3, con una diferencia significativa para ambas variables. Concluyendo en la mejora del aprendizaje en la competencia gramatical del idioma inglés en los estudiantes del programa.Universidad Nacional Hermilio Valdizán2019-10-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdftext/htmlhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/48610.33554/riv.13.4.486Investigación Valdizana; Vol. 13 No. 4 (2019); 204-213Investigación Valdizana; Vol. 13 Núm. 4 (2019); 204-213Investigación Valdizana; v. 13 n. 4 (2019); 204-2131995-445X1994-1420reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/486/446http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/486/457info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/4862020-04-20T21:09:21Z
dc.title.none.fl_str_mv The inverted class pedagogical model to improve the english language learning
El modelo pedagógico de clase invertida para mejorar el aprendizaje del idioma inglés
title The inverted class pedagogical model to improve the english language learning
spellingShingle The inverted class pedagogical model to improve the english language learning
Martínez-Salas, Melissa M.
modelo pedagógico
clase invertida
aprendizaje en la competencia gramatical
Pedagogical model
Inverted Class
Learning in grammatical competence
title_short The inverted class pedagogical model to improve the english language learning
title_full The inverted class pedagogical model to improve the english language learning
title_fullStr The inverted class pedagogical model to improve the english language learning
title_full_unstemmed The inverted class pedagogical model to improve the english language learning
title_sort The inverted class pedagogical model to improve the english language learning
dc.creator.none.fl_str_mv Martínez-Salas, Melissa M.
author Martínez-Salas, Melissa M.
author_facet Martínez-Salas, Melissa M.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv modelo pedagógico
clase invertida
aprendizaje en la competencia gramatical
Pedagogical model
Inverted Class
Learning in grammatical competence
topic modelo pedagógico
clase invertida
aprendizaje en la competencia gramatical
Pedagogical model
Inverted Class
Learning in grammatical competence
description The purpose of the research was to demonstrate how the application of the Inverted Class pedagogical model (Flipped Classroom) improves learning in English grammar proficiency in students of the Working Adult program, UPN, Lima-2018. The type of research was applied, scientific method and quasi-experimental method of explanatory level. The design was quasi-experimental with two equivalent groups and quantitative approach measurement. The sample consisted of 40 students of the program. The data collection technique was the evaluation for both groups a pretest and posttest test with their checklist instrument. A survey was applied to the students of the experimental group, observation sheet of learning sessions. The hypothesis was tested using the Student's T statistic for independent samples, using the SPSS version 24 program, with 5% margin of error, with P-value = 0 less than 0.05 significance. The arithmetic mean in the posttest for the control group was 62.5 and for the experimental group it reached 86.3, with a significant difference for both variables. Concluding on the improvement of learning in English grammar proficiency in the students of the program.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-10-28
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/486
10.33554/riv.13.4.486
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/486
identifier_str_mv 10.33554/riv.13.4.486
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/486/446
http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/riv/article/view/486/457
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Investigación Valdizana; Vol. 13 No. 4 (2019); 204-213
Investigación Valdizana; Vol. 13 Núm. 4 (2019); 204-213
Investigación Valdizana; v. 13 n. 4 (2019); 204-213
1995-445X
1994-1420
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844434247655358464
score 13.08006
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).