Percepciones de los miembros de la Comunidad Educativa sobre el liderazgo de un director de Pastoral de una Institución educativa privada de Lima Metropolitana

Descripción del Articulo

This research presents the leadership analysis of a pastoral principal of an educational institution in Metropolitan Lima.  The study identifies and describes his functions in a catholic school related to planning, organization, management and control based on a review of administrative instruments...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Montalván Zúñiga , Pablo Fernando
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional del Centro de Perú
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.revistas.uncp.edu.pe:article/1080
Enlace del recurso:https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/horizontedelaciencia/article/view/1080
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Liderança
diretores
papel da religião
organização escolar
papel do diretor
Liderazgo
directores
papel de la religión
organización escolar
papel del director
Leadership
principals
role of religion
school organization
role of the principal
Descripción
Sumario:This research presents the leadership analysis of a pastoral principal of an educational institution in Metropolitan Lima.  The study identifies and describes his functions in a catholic school related to planning, organization, management and control based on a review of administrative instruments and interviews carried out.  On the other hand, using the leadership styles from the educational management such as: transformational, pedagogical, distributed, participatory, managerial, transactional, the leadership style of the pastoral principal intended to be described from the perceptions of the members of the educational community.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).