Styles of Coating with Stress and Psychological Well-Being in Teenagers

Descripción del Articulo

The relationship between the styles of coping with stress and psychological well-being is explored in a group of school teenagers (n = 237), aged 16 and 17, belonging to a school of leaders. The stress coping styles questionnaire and the psychological well-being scale were used. The results indicate...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Urbano Reaño, Edira Yelitze
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Nacional del Centro de Perú
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional del Centro de Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.uncp.edu.pe:article/1083
Enlace del recurso:https://revistas.uncp.edu.pe/index.php/horizontedelaciencia/article/view/1083
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estilos de afrontamiento
estrés
bienestar psicológico
afrontamiento al estrés
bienestar subjetivo
Coping styles
stress
stress coping
psychological well-being
subjective well-being
Estilos de enfrentamento
estresse
enfrentamento do estresse
bem-estar psicológico
bem-estar subjetivo
Descripción
Sumario:The relationship between the styles of coping with stress and psychological well-being is explored in a group of school teenagers (n = 237), aged 16 and 17, belonging to a school of leaders. The stress coping styles questionnaire and the psychological well-being scale were used. The results indicate that minimal practice of problem-focused coping styles are inversely related to high psychological well-being; while, minimal development of emotion-focused and additional stress-coping styles are related to low development of psychological well-being.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).