Main indicators associated with scientic production in higher education teachers in Lima

Descripción del Articulo

                    The purpose of this studywas to describe&n...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Marquina-Luján, Román Jesús, Huaire-Inacio, Edson Jorge, Horna-Calderón, Victor Eduardo, Villamar Romero, Roger Maurice
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad Nacional Santiago Antúnez de Mayolo
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Santiago Antunez de Mayolo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.192.168.1.71:article/682
Enlace del recurso:http://revistas.unasam.edu.pe/index.php/Aporte_Santiaguino/article/view/682
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Producción científica
Actitud
Conocimiento
Uso de recursos para la investigación
Descripción
Sumario:                    The purpose of this studywas to describe some indicators that favor or hinder the scientific production                     of higher education teachers from two universities in Lima.With a descriptive design,                     it seeks to identify the main indicators that intervene in this problem. The participants were 33                     teachers, who have a specific relationship with researchers and / or teach methodology courses,                     a thesis seminar, etc. The instrument used was the questionnaire on attitude, knowledge and                     Use of resources for research (ACRIN), which consists of 30 items divided into three factors:                     attitudes towards research, knowledge about research and use of resources for research. The results                     show that some of the factors for which university professors do not carry out research are                     mainly related to the lack of resources they receive, the lack of attitude they present and the low                     level of knowledge about research.We conclude, therefore, that the lack of scientific production                     in our environment is due mainly to the lack of resources available to teachers to do research.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).