Ethnographic research: proposal to develop research competence in university students
Descripción del Articulo
The research was developed in order to verify the influence of the application of the ethnographic research proposal in the development of research competence in university students. Investigation of mixed type and sequential explanatory design (DEXPLIS). The population consisted of 38 students and...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional Autónoma de Huanta |
Repositorio: | Puriq |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.www.revistas.unah.edu.pe:article/185 |
Enlace del recurso: | https://www.revistas.unah.edu.pe/index.php/puriq/article/view/185 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Investigación etnografía educativa competencia investigativa Research educational ethnography investigative competence Pesquisa etnografia educacional competência em pesquisa |
Sumario: | The research was developed in order to verify the influence of the application of the ethnographic research proposal in the development of research competence in university students. Investigation of mixed type and sequential explanatory design (DEXPLIS). The population consisted of 38 students and the sample of 15 students. The estimation scale and the group interview guide were used as instruments. The hypothesis test was performed using the Wilcoxon statistician. It is concluded that the application of the ethnographic research proposal significantly influences the development of research competence in university students. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).