Impact of a digital program on science and technology learning in students with special needs
Descripción del Articulo
This study analyzed the impact of a Digital Learning Program in Science and Technology on students with special needs at IE 2047. A pre-experimental and descriptive study with a correlational approach was conducted, evaluating 30 participants using reliable instruments and both descriptive and infer...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional Autónoma de Huanta |
Repositorio: | Puriq |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.www.revistas.unah.edu.pe:article/763 |
Enlace del recurso: | https://www.revistas.unah.edu.pe/index.php/puriq/article/view/763 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Inclusión educativa tecnologías digitales educación especial aprendizaje significativo análisis estadístico Educational inclusion digital technologies special education meaningful learning statistical analysis Inclusão educacional tecnologias digitais educação especial aprendizagem significativa análise estatística |
Sumario: | This study analyzed the impact of a Digital Learning Program in Science and Technology on students with special needs at IE 2047. A pre-experimental and descriptive study with a correlational approach was conducted, evaluating 30 participants using reliable instruments and both descriptive and inferential statistical tools. The results showed a significant increase in scores after the test, a positive relationship between the time the program was used and the improvement in scores, and high reliability in the tools employed. These findings demonstrate that digital technologies can be valuable for promoting inclusion and enhancing learning in challenging educational contexts. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).