Anthropological medicine in Heidelberg: A personal viewpoint and some thoughts
Descripción del Articulo
In this paper, the author recalls his years as a student at Heidelberg, Germany, in what has come to been known as the “School of Heidelberg”. The author presents the ideas and significance of Paul Christian, his mentor, and the ideas of thinkers such as Ludolf von Kehrl and Viktor von Weizsäcker. E...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2008 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/922 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/922 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | anthropological medicine school of Heidelberg medicina antropológica escuela de Heidelberg |
Sumario: | In this paper, the author recalls his years as a student at Heidelberg, Germany, in what has come to been known as the “School of Heidelberg”. The author presents the ideas and significance of Paul Christian, his mentor, and the ideas of thinkers such as Ludolf von Kehrl and Viktor von Weizsäcker. Extensive discussion is dedicated to the meaning of the concept of anthropological medicine and to the intellectual relationship of the author with Paul Christian. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).