Social status representation in senior high school students in a private school in Metropolitan Lima
Descripción del Articulo
DOI: 10.26439/persona2020.n023(1).4835 Social status plays a central role in teenage school life. This qualitative study aims to examine the representations of school social status among 10 senior private high school students (M = 15,89, DE = 0,33) in Lima. Focus group and in-depth intervie...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/4774 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/4774 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | School social status Dominance Prestige Secondary education Estatus social Dominancia Prestigio Educación secundaria |
Sumario: | DOI: 10.26439/persona2020.n023(1).4835 Social status plays a central role in teenage school life. This qualitative study aims to examine the representations of school social status among 10 senior private high school students (M = 15,89, DE = 0,33) in Lima. Focus group and in-depth interviews were conducted. Results evidence both dominance and prestige are effective strategies to gain status at school. Dominant students show aggressive behaviors, physical strength, and are associated with drug use among their peers. Prestigious students’ traits are academic achievement, prosocial behavior, and sport success. Non-heterosexual identity and mental illness negatively affect social status in high school. Relations between these factors and their possible implications are discussed. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).