Communication strategies on Instagram: A comparative analysis between elite universities
Descripción del Articulo
Universities have become brands that use Instagram to attract potential students and generate a sense of community among actual members. This study aims to compare how the best-positioned universities in the world and in Spain, according to the Shanghai ranking, use Instagram as a communication chan...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/7033 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/7033 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | universities social media brand community institutional communication universidad redes sociales comunidad de marca comunicación institucional redes sociais comunidade de marca comunicação institucional |
Sumario: | Universities have become brands that use Instagram to attract potential students and generate a sense of community among actual members. This study aims to compare how the best-positioned universities in the world and in Spain, according to the Shanghai ranking, use Instagram as a communication channel. To do this, a mixed descriptive exploratory analysis is chosen, combining qualitative variables, format, discursive intention and function of the visual element; and quantitative, interactions and engagement, to analyze the posts from the first trimester of the 2021/2022 academic year (N = 820). The combined interpretation of both parameters after applying the ANOVA variance test has allowed us to formulate two preliminary publication models. The results reveal heterogeneity in the strategies followed, with differences in format, intention and function of the visual element, in addition to a non-proportional relationship between the frequency of publication and the engagement generated. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).