Knowledge management in the twenty-first century

Descripción del Articulo

In the world, there is a spectacular development in the knowledge management, for example the conferences IC3K; in addition, the prestigious Massachusetts Institute of Technology relies on the MIT Center for Collective Intelligence to conduct research on how ICTS are changing the way people work; am...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bernuy-Alva, Augusto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/147
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/147
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:knowledge management
use of advanced technologies
organizational decision making
gestión del conocimiento
toma de decisiones
tecnologías de la información
id REVULIMA_aa4697a16ed0137c70d713660a10d8d0
oai_identifier_str oai:revistas.ulima.edu.pe:article/147
network_acronym_str REVULIMA
network_name_str Revistas - Universidad de Lima
repository_id_str
spelling Knowledge management in the twenty-first centuryLa gestión del conocimiento en el siglo XXIBernuy-Alva, Augustoknowledge managementuse of advanced technologiesorganizational decision makinggestión del conocimientotoma de decisionestecnologías de la informaciónIn the world, there is a spectacular development in the knowledge management, for example the conferences IC3K; in addition, the prestigious Massachusetts Institute of Technology relies on the MIT Center for Collective Intelligence to conduct research on how ICTS are changing the way people work; among others; then, an adequate knowledge management leads to create the conditions for the organization to learn, with different approaches, from the provision of timely information to systems that allow to solve complex problems; it is for this reason that they seek to create new ways to use resources and to achieve the development of systems aligned to new processes that allow us to improve the productivity, efficiency and effectiveness of the organizations, gaining a sustainable competitive advantage. This article presents the models and strategies that allow you to use the technology trends to develop new systems that improve the productivity and organizational efficiency.En el mundo existe un desarrollo espectacular en la gestión del conocimiento, por ejemplo las conferencias IC3K; además, el prestigioso Massachusetts Institute of Technology cuenta con el MIT Center for Collective Intelligence para conducir investigaciones sobre como las TIC están cambiando la forma de trabajar de las personas, acerca de la eficiencia organizacional, la productividad, equipos de trabajo y liderazgo. Entonces, gestionar el conocimiento lleva a establecer condiciones para que la organización aprenda, con diferentes enfoques, desde formas de poner a disposición la información hasta sistemas que permitan solucionar problemas complejos, por ello se buscan crear nuevas formas de utilizar los recursos y lograr el desarrollo de nuevos sistemas alineados a nuevos procesos que al final permitirán mejorar la productividad, eficiencia y eficacia de la organización obteniendo ventaja competitiva sostenible. Este artículo presenta los modelos y estrategias que permitan utilizar las tendencias tecnológicas con la finalidad de desarrollar nuevos sistemas que mejoren la productividad y eficiencia organizacional.Universidad de Lima2014-02-25info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/14710.26439/interfases2014.n007.147Interfases; No. 007 (2014); 131-150Interfases; Núm. 007 (2014); 131-150Interfases; n. 007 (2014); 131-1501993-491210.26439/interfases2014.n007reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/147/345https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/147/4626Derechos de autor 2015 Interfasesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/1472023-07-24T13:31:42Z
dc.title.none.fl_str_mv Knowledge management in the twenty-first century
La gestión del conocimiento en el siglo XXI
title Knowledge management in the twenty-first century
spellingShingle Knowledge management in the twenty-first century
Bernuy-Alva, Augusto
knowledge management
use of advanced technologies
organizational decision making
gestión del conocimiento
toma de decisiones
tecnologías de la información
title_short Knowledge management in the twenty-first century
title_full Knowledge management in the twenty-first century
title_fullStr Knowledge management in the twenty-first century
title_full_unstemmed Knowledge management in the twenty-first century
title_sort Knowledge management in the twenty-first century
dc.creator.none.fl_str_mv Bernuy-Alva, Augusto
author Bernuy-Alva, Augusto
author_facet Bernuy-Alva, Augusto
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv knowledge management
use of advanced technologies
organizational decision making
gestión del conocimiento
toma de decisiones
tecnologías de la información
topic knowledge management
use of advanced technologies
organizational decision making
gestión del conocimiento
toma de decisiones
tecnologías de la información
description In the world, there is a spectacular development in the knowledge management, for example the conferences IC3K; in addition, the prestigious Massachusetts Institute of Technology relies on the MIT Center for Collective Intelligence to conduct research on how ICTS are changing the way people work; among others; then, an adequate knowledge management leads to create the conditions for the organization to learn, with different approaches, from the provision of timely information to systems that allow to solve complex problems; it is for this reason that they seek to create new ways to use resources and to achieve the development of systems aligned to new processes that allow us to improve the productivity, efficiency and effectiveness of the organizations, gaining a sustainable competitive advantage. This article presents the models and strategies that allow you to use the technology trends to develop new systems that improve the productivity and organizational efficiency.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-02-25
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/147
10.26439/interfases2014.n007.147
url https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/147
identifier_str_mv 10.26439/interfases2014.n007.147
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/147/345
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/147/4626
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2015 Interfases
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2015 Interfases
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
dc.source.none.fl_str_mv Interfases; No. 007 (2014); 131-150
Interfases; Núm. 007 (2014); 131-150
Interfases; n. 007 (2014); 131-150
1993-4912
10.26439/interfases2014.n007
reponame:Revistas - Universidad de Lima
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str Revistas - Universidad de Lima
collection Revistas - Universidad de Lima
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844893189813567488
score 13.135645
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).