Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image
Descripción del Articulo
This article analyzes two public appearances of the actress and singer Magaly Solier, early in her career: the Berlinale 2009 Award Ceremony, where the film La teta asustada obtained the most important award; and the interview given to a Peruvian blog while visiting the “Yuyanapaq” photo exhibit. Bo...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad de Lima |
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/770 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/770 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| id |
REVULIMA_8e27a78327c645d18342e178a4fa468f |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/770 |
| network_acronym_str |
REVULIMA |
| network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural ImageDos “performances” de Magaly Solier: construyendo una imagen culturalBedoya, RicardoThis article analyzes two public appearances of the actress and singer Magaly Solier, early in her career: the Berlinale 2009 Award Ceremony, where the film La teta asustada obtained the most important award; and the interview given to a Peruvian blog while visiting the “Yuyanapaq” photo exhibit. Both are interpreted as the construction of a personal narrative: a young woman, inheritor of the memory of violence caused by the internal armed conflict, who becomes a mediator between her tradition and mass media. The text summarizes chapter four of the thesis entitled “Made in Huanta. Transits and scenarios of Magaly Solier: the construction of a cultural text” (Pontificia Universidad Católica del Perú, August 2012).El artículo analiza dos intervenciones públicas de la actriz y cantante Magaly Solier en el inicio de su carrera: la ceremonia de entrega de premios de la Berlinale de 2009, donde la película La teta asustada obtuvo la recompensa más importante; y la entrevista concedida a un blog peruano mientras visitaba la exposición fotográfica “Yuyanapaq”. Ambas apariciones son interpretadas en el horizonte de una narrativa personal: el de la joven heredera de la memoria de la violencia provocada por el conflicto armado interno, que adquiere el carácter de mediadora entre su tradición y los medios masivos de comunicación. El texto condensa el capítulo cuarto de la tesis «Madeinhuanta. Tránsitos y escenarios de Magaly Solier: la construcción de un texto cultural» (Pontificia Universidad Católica del Perú, agosto del 2012). Universidad de Lima. Facultad de Comunicación2016-04-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionEvaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/77010.26439/contratexto2016.n026.770Contratexto; No. 026 (2016); 71-84Contratexto; Núm. 026 (2016); 71-84Contratexto; n. 026 (2016); 71-841993-49041025-994510.26439/contratexto2016.n026reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/770/1351Copyright (c) 2017 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7702023-07-21T20:11:11Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image Dos “performances” de Magaly Solier: construyendo una imagen cultural |
| title |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image |
| spellingShingle |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image Bedoya, Ricardo |
| title_short |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image |
| title_full |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image |
| title_fullStr |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image |
| title_full_unstemmed |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image |
| title_sort |
Two ‘Performances’ by Magaly Solier: Building a Cultural Image |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Bedoya, Ricardo |
| author |
Bedoya, Ricardo |
| author_facet |
Bedoya, Ricardo |
| author_role |
author |
| description |
This article analyzes two public appearances of the actress and singer Magaly Solier, early in her career: the Berlinale 2009 Award Ceremony, where the film La teta asustada obtained the most important award; and the interview given to a Peruvian blog while visiting the “Yuyanapaq” photo exhibit. Both are interpreted as the construction of a personal narrative: a young woman, inheritor of the memory of violence caused by the internal armed conflict, who becomes a mediator between her tradition and mass media. The text summarizes chapter four of the thesis entitled “Made in Huanta. Transits and scenarios of Magaly Solier: the construction of a cultural text” (Pontificia Universidad Católica del Perú, August 2012). |
| publishDate |
2016 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2016-04-17 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/770 10.26439/contratexto2016.n026.770 |
| url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/770 |
| identifier_str_mv |
10.26439/contratexto2016.n026.770 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/770/1351 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Copyright (c) 2017 Contratexto info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Copyright (c) 2017 Contratexto |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Contratexto; No. 026 (2016); 71-84 Contratexto; Núm. 026 (2016); 71-84 Contratexto; n. 026 (2016); 71-84 1993-4904 1025-9945 10.26439/contratexto2016.n026 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
| instname_str |
Universidad de Lima |
| instacron_str |
ULIMA |
| institution |
ULIMA |
| reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
| collection |
Revistas - Universidad de Lima |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846791803476377600 |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).