Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context

Descripción del Articulo

New market conditions combined with continuous technological development in Communication, push brands to take decisions in order to ensure viability. This adaptation process makes corporations to rethink new methods of Advertising Communication. Consumers have also changed, they are well informed a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mayorga-Escalada, Santiago
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/650
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/650
Nivel de acceso:acceso abierto
id REVULIMA_31e517ce3e41cdf3aaadb173ef569c16
oai_identifier_str oai:revistas.ulima.edu.pe:article/650
network_acronym_str REVULIMA
network_name_str Revistas - Universidad de Lima
repository_id_str
spelling Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising ContextPlanificación estratégica, herramienta clave para la gestión de las marcas en el nuevo contexto publicitarioMayorga-Escalada, SantiagoNew market conditions combined with continuous technological development in Communication, push brands to take decisions in order to ensure viability. This adaptation process makes corporations to rethink new methods of Advertising Communication. Consumers have also changed, they are well informed and discerning buyers, a fact that forces brands to build relevant relationships with their audiences letting brands to develop powerful positioning connections and create added value. These new conditions lead brands to professionalize their management practices, developing comprehensive strategic planning process to manage their brand image building through the marketing mix also called branding.La nueva coyuntura del mercado, unida al constante desarrollo tecnológico en el sector de la comunicación, obliga a las marcas a tomar decisiones para garantizar su viabilidad. Este proceso de adaptación lleva a que las corporaciones tengan que replantearse sus formas de comunicación publicitaria. El consumidor también ha cambiado, es una persona informada y con criterio de compra, lo que obliga a las marcas a construir relaciones relevantes que les permitan posicionarse a través de conexiones potentes con sus públicos, generando valor añadido. Estas nuevas condiciones exigen que las marcas profesionalicen su gestión, apostando por el desarrollo práctico de un proceso integral de planificación estratégica que administre la construcción de su imagen a través del ‘mix’ de marketing, también llamado brandingUniversidad de Lima. Facultad de Comunicación2016-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/65010.26439/contratexto2016.n025.650Contratexto; No. 025 (2016); 47-61Contratexto; Núm. 025 (2016); 47-61Contratexto; n. 025 (2016); 47-611993-49041025-994510.26439/contratexto2016.n025reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/650/627Derechos de autor 2017 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/6502023-07-21T20:10:47Z
dc.title.none.fl_str_mv Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context
Planificación estratégica, herramienta clave para la gestión de las marcas en el nuevo contexto publicitario
title Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context
spellingShingle Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context
Mayorga-Escalada, Santiago
title_short Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context
title_full Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context
title_fullStr Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context
title_full_unstemmed Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context
title_sort Strategic Planning, Key Tool for Brand Management in the New Advertising Context
dc.creator.none.fl_str_mv Mayorga-Escalada, Santiago
author Mayorga-Escalada, Santiago
author_facet Mayorga-Escalada, Santiago
author_role author
description New market conditions combined with continuous technological development in Communication, push brands to take decisions in order to ensure viability. This adaptation process makes corporations to rethink new methods of Advertising Communication. Consumers have also changed, they are well informed and discerning buyers, a fact that forces brands to build relevant relationships with their audiences letting brands to develop powerful positioning connections and create added value. These new conditions lead brands to professionalize their management practices, developing comprehensive strategic planning process to manage their brand image building through the marketing mix also called branding.
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-07-08
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/650
10.26439/contratexto2016.n025.650
url https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/650
identifier_str_mv 10.26439/contratexto2016.n025.650
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/650/627
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Contratexto
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Contratexto
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Contratexto; No. 025 (2016); 47-61
Contratexto; Núm. 025 (2016); 47-61
Contratexto; n. 025 (2016); 47-61
1993-4904
1025-9945
10.26439/contratexto2016.n025
reponame:Revistas - Universidad de Lima
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str Revistas - Universidad de Lima
collection Revistas - Universidad de Lima
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844893193131261952
score 13.121034
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).