Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality
Descripción del Articulo
Our environment has changed. We live in a real and virtual society, where new Information and Communications Technology (ICT) offers us various possibilities of information generation and transmission, getting through geographical and cultural barriers and crossing the world in record time. The digi...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/651 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/651 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
id |
REVULIMA_2fd409bb01fd0c61d693dfa1f27604f7 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.ulima.edu.pe:article/651 |
network_acronym_str |
REVULIMA |
network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
repository_id_str |
|
spelling |
Advertising and New Narrative: Linearity to TransmedialityLa publicidad y las nuevas narrativas: de la linealidad a la transmedialidadAvogadro-Thomé, MarisaQuiroga, Sergio RicardoOur environment has changed. We live in a real and virtual society, where new Information and Communications Technology (ICT) offers us various possibilities of information generation and transmission, getting through geographical and cultural barriers and crossing the world in record time. The digital revolution is not over and the media ecosystem as a consequence has not stabilized yet. The increasing use of media and ICT has put traditional media in crisis within the transformation of the Advertising industry context and the alternative funding and business practices. Therefore, this article presents a critical analysis on Advertising and the new narratives, trying to find adequate bibliographical support to study the path from linearity to transmediality.Nuestro entorno se ha modificado. Convivimos a diario en una sociedad real y una virtual, donde las nuevas tecnologías de la información y la comunicación (TIC) ofrecen variadas posibilidades de trasmisión y generación de información, traspasando barreras geográficas y culturales, y recorriendo el mundo en tiempos antes impensados. La revolución digital no ha terminado y como consecuencia el ecosistema mediático no se estabiliza. El aumento de medios y la utilización de las TIC ponen en crisis el sistema tradicional de medios en el contexto de la transformación publicitaria y de posibilidades alternativas de financiación y de negocio. En este sentido, el presente artículo formula un análisis crítico sobre la publicidad y las nuevas narrativas, buscando evidencia bibliográfica adecuada para examinar el camino de la linealidad a la transmedialidad.Universidad de Lima. Facultad de Comunicación2016-07-08info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/65110.26439/contratexto2016.n025.651Contratexto; No. 025 (2016); 63-72Contratexto; Núm. 025 (2016); 63-72Contratexto; n. 025 (2016); 63-721993-49041025-994510.26439/contratexto2016.n025reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/651/628Derechos de autor 2017 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/6512023-07-21T20:10:47Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality La publicidad y las nuevas narrativas: de la linealidad a la transmedialidad |
title |
Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality |
spellingShingle |
Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality Avogadro-Thomé, Marisa |
title_short |
Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality |
title_full |
Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality |
title_fullStr |
Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality |
title_full_unstemmed |
Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality |
title_sort |
Advertising and New Narrative: Linearity to Transmediality |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Avogadro-Thomé, Marisa Quiroga, Sergio Ricardo |
author |
Avogadro-Thomé, Marisa |
author_facet |
Avogadro-Thomé, Marisa Quiroga, Sergio Ricardo |
author_role |
author |
author2 |
Quiroga, Sergio Ricardo |
author2_role |
author |
description |
Our environment has changed. We live in a real and virtual society, where new Information and Communications Technology (ICT) offers us various possibilities of information generation and transmission, getting through geographical and cultural barriers and crossing the world in record time. The digital revolution is not over and the media ecosystem as a consequence has not stabilized yet. The increasing use of media and ICT has put traditional media in crisis within the transformation of the Advertising industry context and the alternative funding and business practices. Therefore, this article presents a critical analysis on Advertising and the new narratives, trying to find adequate bibliographical support to study the path from linearity to transmediality. |
publishDate |
2016 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2016-07-08 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/651 10.26439/contratexto2016.n025.651 |
url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/651 |
identifier_str_mv |
10.26439/contratexto2016.n025.651 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/651/628 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Contratexto info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Contratexto |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Contratexto; No. 025 (2016); 63-72 Contratexto; Núm. 025 (2016); 63-72 Contratexto; n. 025 (2016); 63-72 1993-4904 1025-9945 10.26439/contratexto2016.n025 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
instname_str |
Universidad de Lima |
instacron_str |
ULIMA |
institution |
ULIMA |
reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
collection |
Revistas - Universidad de Lima |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1841719322256343040 |
score |
12.873224 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).