Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan
Descripción del Articulo
This work looks into the main document of the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan (PNEIB in Spanish) 2021 in Peru. This educational proposal highlights the revaluation of native languages, citizenship training and cross-cultural dialogue among the various social agents linked to the pro...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Le Cordon Bleu |
Repositorio: | Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.52.234.130.152:article/159 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/159 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Intercultural bilingual education, inter-culturality, native languages, citizenship, crosscultural dialogue Educación intercultural bilingüe, interculturalidad, lenguas originarias, ciudadanía, diálogo intercultural |
id |
REVULCB_b47b95a79620b33e18d75c7df51574cc |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs2.52.234.130.152:article/159 |
network_acronym_str |
REVULCB |
network_name_str |
Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
repository_id_str |
|
spelling |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education PlanFormación de ciudadanía y diálogo intercultural en el Plan Nacional de Educación Intercultural BilingüeCarrascal Pretell, Julio Intercultural bilingual education, inter-culturality, native languages, citizenship, crosscultural dialogueEducación intercultural bilingüe, interculturalidad, lenguas originarias, ciudadanía, diálogo interculturalThis work looks into the main document of the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan (PNEIB in Spanish) 2021 in Peru. This educational proposal highlights the revaluation of native languages, citizenship training and cross-cultural dialogue among the various social agents linked to the project. Thus, this research studies each of the above three issues to account for their effective implementation based on the discourse analysis of the program. For this purpose, the critical inter-culturality proposal, the abilities approach and the human capital development perspective are used. We then analyze if the project formulated by the PNEIB is viable only at discourse level or has an effective correlation in the implementation of this education policy.Este trabajo indaga sobre el documento principal del Plan Nacional de Educación Intercultural Bilingüe (PNEIB) al 2021 en el Perú. Esa propuesta educativa pone de relieve la revaloración de las lenguas originarias, la formación de ciudadanía y el diálogo intercultural entre los diversos actores sociales vinculados al proyecto. Entonces, esta investigación estudia cada uno de los tres ejes anteriores para dar cuenta de su eficazimplementación a partir del análisis discursivo del programa. Para ello, se emplea la propuesta de la interculturalidad crítica, el enfoque de las capacidades y la perspectiva del desarrollo del capital humano. Entonces, se analiza si el proyecto formulado por el PNEIB solo se sostiene a nivel discursivo o tiene un correlato efectivo en la implementación de esta política educativa.Universidad Le Cordon Bleu2020-07-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/15910.36955/RIULCB.2019v6n2.007Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu; Vol. 6 Núm. 2 (2019); 77-852409-1537reponame:Revistas - Universidad Le Cordon Bleuinstname:Universidad Le Cordon Bleuinstacron:ULCBspahttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/159/274https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/159/285Derechos de autor 2019 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleuhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.52.234.130.152:article/1592020-11-17T12:20:33Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan Formación de ciudadanía y diálogo intercultural en el Plan Nacional de Educación Intercultural Bilingüe |
title |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan |
spellingShingle |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan Carrascal Pretell, Julio Intercultural bilingual education, inter-culturality, native languages, citizenship, crosscultural dialogue Educación intercultural bilingüe, interculturalidad, lenguas originarias, ciudadanía, diálogo intercultural |
title_short |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan |
title_full |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan |
title_fullStr |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan |
title_full_unstemmed |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan |
title_sort |
Training for citizenship and intercultural dialogue in the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Carrascal Pretell, Julio |
author |
Carrascal Pretell, Julio |
author_facet |
Carrascal Pretell, Julio |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Intercultural bilingual education, inter-culturality, native languages, citizenship, crosscultural dialogue Educación intercultural bilingüe, interculturalidad, lenguas originarias, ciudadanía, diálogo intercultural |
topic |
Intercultural bilingual education, inter-culturality, native languages, citizenship, crosscultural dialogue Educación intercultural bilingüe, interculturalidad, lenguas originarias, ciudadanía, diálogo intercultural |
description |
This work looks into the main document of the National Cross-Cultural Bilingual Education Plan (PNEIB in Spanish) 2021 in Peru. This educational proposal highlights the revaluation of native languages, citizenship training and cross-cultural dialogue among the various social agents linked to the project. Thus, this research studies each of the above three issues to account for their effective implementation based on the discourse analysis of the program. For this purpose, the critical inter-culturality proposal, the abilities approach and the human capital development perspective are used. We then analyze if the project formulated by the PNEIB is viable only at discourse level or has an effective correlation in the implementation of this education policy. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-07-03 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/159 10.36955/RIULCB.2019v6n2.007 |
url |
https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/159 |
identifier_str_mv |
10.36955/RIULCB.2019v6n2.007 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/159/274 https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/159/285 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2019 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Le Cordon Bleu |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Le Cordon Bleu |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu; Vol. 6 Núm. 2 (2019); 77-85 2409-1537 reponame:Revistas - Universidad Le Cordon Bleu instname:Universidad Le Cordon Bleu instacron:ULCB |
instname_str |
Universidad Le Cordon Bleu |
instacron_str |
ULCB |
institution |
ULCB |
reponame_str |
Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
collection |
Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1842623823089762304 |
score |
12.660197 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).