Work satisfaction and customer satisfaction in the atention provide for Arequipa Departamental Club
Descripción del Articulo
The investigation determined the influence between the labor satisfaction levels and the satisfaction customers levels, in relation to quality of services provides for the organization. The investigation started in the first trimester of 2018 and finished the second trimester in the same year in dis...
Autor: | |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Le Cordon Bleu |
Repositorio: | Revistas - Universidad Le Cordon Bleu |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs2.172.177.98.34:article/178 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/178 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Satisfacción laboral, satisfacción del cliente, calidad del servicio, calidad de vida laboral. Labor satisfaction, customer satisfaction, services quality, life worker quality |
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Work satisfaction and customer satisfaction in the atention provide for Arequipa Departamental ClubLa satisfacción laboral y la satisfacción del cliente en la atención brindada en el Club Departamental ArequipaPino Apablaza, Fernando Satisfacción laboral, satisfacción del cliente, calidad del servicio, calidad de vida laboral.Labor satisfaction, customer satisfaction, services quality, life worker qualityThe investigation determined the influence between the labor satisfaction levels and the satisfaction customers levels, in relation to quality of services provides for the organization. The investigation started in the first trimester of 2018 and finished the second trimester in the same year in district of Jesus Maria, province of Lima. The kind of investigation is correlation. For measure the satisfaction levels in both groups, was used two instruments to collect data. In the hypothesis proof, was used the inverse proof, using the Pearson coefficient and the Anova to analyze the difference between variances. Finally the null hypothesis was rejected and prove the existence of the positive relation between the satisfaction levels of employees and customers. Also evidenced a significant diferences between the statistics medias in both groups, after and before to the application of improvement program about the life worker quality.La investigación determinó la influencia entre los niveles de satisfacción laboral de los trabajadores del Club Departamental Arequipa en los niveles de satisfacción de los clientes, con respecto a la calidad del servicio. La investigación inició en el primer trimestre del 2018, y concluyó a fines del segundo trimestre del mismo año en el distrito de Jesús María, en la provincia de Lima. La investigación es de tipo correlacional, y para medir la satisfacción de ambos grupos se utilizaron dos instrumentos de acopio de datos tipo Likert. Para probar la hipótesis, se utilizó la prueba inversa, utilizando el coeficiente de correlación de Pearson y la prueba de análisis de la varianza Anova. Tras la prueba de hipótesis, se rechazó la hipótesis nula y se comprobó hasta que se demuestre lo contrario, la existencia de una relación positiva entre los niveles de satisfacción de los trabajadores del club en los niveles de satisfacción de los clientes, y además de una diferencia significativa entre las medias estadísticas de ambos grupos, antes y después de la aplicación de un programa de mejora de la calidad de vida laboral.Universidad Le Cordon Bleu2020-12-17info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/17810.36955/RIULCB.2020v7n2.003Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu; Vol. 7 Núm. 2 (2020); 29-412409-1537reponame:Revistas - Universidad Le Cordon Bleuinstname:Universidad Le Cordon Bleuinstacron:ULCBspahttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/178/346https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/178/368Derechos de autor 2020 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleuinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.172.177.98.34:article/1782021-05-18T09:35:10Z |
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The investigation determined the influence between the labor satisfaction levels and the satisfaction customers levels, in relation to quality of services provides for the organization. The investigation started in the first trimester of 2018 and finished the second trimester in the same year in district of Jesus Maria, province of Lima. The kind of investigation is correlation. For measure the satisfaction levels in both groups, was used two instruments to collect data. In the hypothesis proof, was used the inverse proof, using the Pearson coefficient and the Anova to analyze the difference between variances. Finally the null hypothesis was rejected and prove the existence of the positive relation between the satisfaction levels of employees and customers. Also evidenced a significant diferences between the statistics medias in both groups, after and before to the application of improvement program about the life worker quality. |
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