Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector
Descripción del Articulo
Corporate Social Responsibility (CSR) has evolved to become a fundamental pillar of modern corporate strategies. At the same time, digital marketing has established itself as an essential tool in the digital age, allowing companies to establish more direct and personalized connections with their con...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad José Carlos Mariátegui |
Repositorio: | Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.ujcm.edu.pe:article/277 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/277 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Digital Empresas Marketing Responsabilidad Social |
id |
REVUJCM_6daa272c9d25e43ad97b2d77b53e4d3d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.ujcm.edu.pe:article/277 |
network_acronym_str |
REVUJCM |
network_name_str |
Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM |
repository_id_str |
. |
spelling |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sectorIntegración de la responsabilidad social empresarial y el marketing digital en el sector florícolaFrías Pérez, Edisson Andrés López Flores , Renato Renee Zambrano Real, Rebeca Andrea DigitalEmpresasMarketingResponsabilidadSocialCorporate Social Responsibility (CSR) has evolved to become a fundamental pillar of modern corporate strategies. At the same time, digital marketing has established itself as an essential tool in the digital age, allowing companies to establish more direct and personalized connections with their consumers. The objective of the study was to determine the relationship between the Integration of Corporate Social Responsibility and Digital Marketing in the Floriculture Sector of Ecuador. Its approach is quantitative, descriptive, correlational design. The population was 308 people. A survey with closed questions was applied. The results reveal that the integration of CSR and digital marketing presents challenges, such as the need for authenticity and consistency in messages. The conclusions demonstrate that, when carried out in an authentic, continuous and strategic manner, the integration of CSR with digital marketing can offer significant benefits for both companies and society in generalLa Responsabilidad Social Empresarial (RSE) ha evolucionado hasta convertirse en un pilar fundamental de las estrategias corporativas modernas. Paralelamente, el marketing digital se ha consolidado como una herramienta esencial en la era digital, permitiendo a las empresas establecer conexiones más directas y personalizadas con sus consumidores. El objetivo del estudio fue determinar la relación entre la Integración de la Responsabilidad Social Empresarial y el Marketing Digital en el Sector Florícola del Ecuador. Su enfoque es cuantitativo, tipo descriptivo, diseño correlacional. La población fueron 308 personas. Se aplicó una encuesta con preguntas cerradas. Los resultados revelan que, la integración de la RSE y el marketing digital presenta desafíos, como la necesidad de autenticidad y la coherencia en los mensajes. Las conclusiones demuestran que, cuando se realiza de manera auténtica, continua y estratégica, la integración de la RSE con el marketing digital puede ofrecer beneficios significativos tanto para las empresas como para la sociedad en general.Universidad José Carlos Mariátegui2025-01-27info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/epub+ziphttps://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/27710.37260/rctd.v11i21.19REVISTA CIENCIA Y TECNOLOGÍA - Para el Desarrollo - UJCM; Vol. 11 Núm. 21 (2025): REVISTA CIENCIA Y TECNOLOGÍA Para el Desarrollo - UJCM; 100-1092413-70572411-8044reponame:Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCMinstname:Universidad José Carlos Mariáteguiinstacron:UJCMspahttps://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/277/250https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/277/265https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.ujcm.edu.pe:article/2772025-03-05T14:37:45Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector Integración de la responsabilidad social empresarial y el marketing digital en el sector florícola |
title |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector |
spellingShingle |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector Frías Pérez, Edisson Andrés Digital Empresas Marketing Responsabilidad Social |
title_short |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector |
title_full |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector |
title_fullStr |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector |
title_full_unstemmed |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector |
title_sort |
Integration of corporate social responsibility and digital marketing in the floriculture sector |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Frías Pérez, Edisson Andrés López Flores , Renato Renee Zambrano Real, Rebeca Andrea |
author |
Frías Pérez, Edisson Andrés |
author_facet |
Frías Pérez, Edisson Andrés López Flores , Renato Renee Zambrano Real, Rebeca Andrea |
author_role |
author |
author2 |
López Flores , Renato Renee Zambrano Real, Rebeca Andrea |
author2_role |
author author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Digital Empresas Marketing Responsabilidad Social |
topic |
Digital Empresas Marketing Responsabilidad Social |
description |
Corporate Social Responsibility (CSR) has evolved to become a fundamental pillar of modern corporate strategies. At the same time, digital marketing has established itself as an essential tool in the digital age, allowing companies to establish more direct and personalized connections with their consumers. The objective of the study was to determine the relationship between the Integration of Corporate Social Responsibility and Digital Marketing in the Floriculture Sector of Ecuador. Its approach is quantitative, descriptive, correlational design. The population was 308 people. A survey with closed questions was applied. The results reveal that the integration of CSR and digital marketing presents challenges, such as the need for authenticity and consistency in messages. The conclusions demonstrate that, when carried out in an authentic, continuous and strategic manner, the integration of CSR with digital marketing can offer significant benefits for both companies and society in general |
publishDate |
2025 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2025-01-27 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/277 10.37260/rctd.v11i21.19 |
url |
https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/277 |
identifier_str_mv |
10.37260/rctd.v11i21.19 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/277/250 https://revistas.ujcm.edu.pe/index.php/rctd/article/view/277/265 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/epub+zip |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad José Carlos Mariátegui |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad José Carlos Mariátegui |
dc.source.none.fl_str_mv |
REVISTA CIENCIA Y TECNOLOGÍA - Para el Desarrollo - UJCM; Vol. 11 Núm. 21 (2025): REVISTA CIENCIA Y TECNOLOGÍA Para el Desarrollo - UJCM; 100-109 2413-7057 2411-8044 reponame:Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM instname:Universidad José Carlos Mariátegui instacron:UJCM |
instname_str |
Universidad José Carlos Mariátegui |
instacron_str |
UJCM |
institution |
UJCM |
reponame_str |
Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM |
collection |
Revista ciencia y tecnología para el desarrollo UJCM |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844884900091527168 |
score |
13.814859 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).